تجلیل-از-روز-جهانی-پست-در-کابل

وزارت مخابرات و تکنالوژی با اشتراک شماری از سکتورهای خصوصی از روز جهانی پست تجلیل به عمل آورده و با شرکت ایروپارسل«Aeroporcel» قرار‌داد به امضا رسانید.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مخابرات وتکنالوژی امروزیکشنبه(23 – میزان)، از روز جهانی پست تجلیل به عمل آورده و همچنان با شرکت ایروپارسل که قرار است 5 میلیون دالر سرمایه گذاری نماید، قرار داد به امضا رساند.

هادی هدایت معین مالی و اداری وزارت مخابرات و تکنالوژی میگوید:«افغانستان از جمله 200 کشورهای جهان است که عضو اتحادیه جهانی پست را دارا می باشد که مسوولیت ارئه خدمات با کیفیت را تضمین و فعالیت حمل و نقل سریع در سطح ملی و بین‌المللی را به عهده دارد».

آقای هدایت افزود، در این سکتور بیش از 10 میلیون دالر سرمایه‌گذاری شده است که حدود 1000 تن از شهروندان در این سکتور مصروف کار و فعالیت هستند.

احمد وحید ویس، رئیس افغان پست میگوید:«حدود 1 میلیون از شهروندان از طریق 14 پسته‌خانه شهری به مرکز و ولایات مستفید شده اند که از این طریق در حدود 800 میلیون افغانی به عواید ملی اضافه گردیده است».

آقای ویس افزود، قرار است تا  چندماه دیگر توزیع فزیکی پاسپورت به در پسته‌خانه های مرکز و ولایات کشور ابتدا در پنج ولایت بعد به حسب نیازمندی به سایر ولایت آغاز گردد.

وی همچنان میگوید که سیستم الکترنیکی جدید را با همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژی برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع ایجاد خواهد کرد.

از سوی هم بشارحسین، مدیر عمومی پست جهانی در یک پیام کتبی نوشته است که با توجه به پیشرفت و فراگیرشدن انترنت درعرضه هرنوع خدمات، ادارات پست باید خود را ارزیابی نمایند و با استفاده از تکنالوژی جدید، کیفیت و عرضه خدمات شان را سریع سازند.

وی افزوده است، ادارت پست در نظام سازمان بین‌المللی نقش عمده داشته و سایر کشور های جهان از این طریق می توانند زمینه بحث و گفت‌وگو را فراهم ساخته و برای رشد و توسعه اقتصادی شان تصامیم اتخاذ و عرضه خدمات نمایند.

سید عمر صبور، رئیس پاسپورت میگوید که با توجه به 14 پسته خانه شهری، توزیع پاسپورت ازطریق پست توزیع میگردد و نیز جلو فساد و تقلب را خواهد گرفت.

آقای صبور افزود:«اتخاذ پاسپورت بصورت آنلاین آغاز میگردد».

وی نیز خاطرنشان ساخت، روزانه یک میلیون چهارصدهزار افغانی عواید ملی افزایش می یابد.

این درحالی است که شمارزیادی از مردم ازعرضه خدمات پستی وزارت مخابرات و تکنالوژی، بخاطر کندی کار و دیر رسیدن پست‌های شان شاکی بوده و اظهار میداشتند که عرضه خدمات سریع نبوده و بیشتر از پست‌ها دیر و یا هیچ به مقصد نمی رسند.

اما؛ وزارت مخابرات و تکنالوژی و سایر سکتورهای خصوصی دراین رابطه اطمینان میدهند که ارائه عرضه خدمات با کیفیت را تضمین و با ایجاد سستم جدید تکنالوژی، عرضه خدمات را برای شهروندان آسان خواهند ساخت.

تجلیل از روز جهانی پست در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد