تجلیل-از-هفته-حلال-احمر-درکابل

حلال احمر یک نهاد خیریه است که از ۸۰ سال به این طرف مصروف عرضه خدمات شان بوده و سالانه یک‌بار از هفته این نهاد تجلیل به عمل می آید.

به گزارش افغان نیوز: میرویس اکرم، سرپرست حلال احمر امروز دوشنبه(23 – میزان)، از هفته حلال احمر با شعار« سخاوت از شما و فعالیت از ما»، تجلیل به عمل آورده و اظهار داشته است که حلال احمر نهادی است که دربخش‌های مختلف برای مردم بی بضاعت،فقیر، حوادث،تبادله اجساد،در بخش‌های صحی و آگاهی دهی فعالیت دارد.

آقای اکرم افزود:« هزار طفل مصاب به سراخ قلب تداوی شده و همچنان حدود هزار طفل دیگر زیر تداوی می باشند». او میگوید که جمعیت حلال احمردر بخش‌های مختلف حدود 13 میلیون دالر ضرورت دارد که تنها 2 میلیون دالر در تداوی سراخ قلب نیاز دارد، هر سراخ قلب، 3 هزار دالر مصرف دارد.

سرپرست حلال احمر از تجاران و دست اندرکاران تجاری میخواهد که با حلال احمر کمک و همکاری نمایند تا از 20 درصد تلفات اطفالی ‌که سراخ قلب دارند، جلوگیری به عمل آید.

از سوی هم نیلاب مبارز، سکرترجنرال حلال احمر میگوید که توسط حلال احمر از آغاز سال 1396 ه-ج، در سراسر کشور حدود 11135 خانواده که مشتمل بر 77945 تن می باشد مساعدت شده و همچنان برای 55377 خانواده که مشتمل بر 37639 تن می باشند در ولایت‌های نا امن کمک های غذایی، لباس و پوشاک صورت گرفته است.

به گفته ی خانم مبارز، حدود 451 تن از اجساد نیروهای امنیتی و گروهای مخالف دولت ازسوی حلال احمر انتقال شده اند. او گفت، عرضه خدمات صحی برای 1393339 مریض از طریق 46 کلینیک ثابت صحی، و همچنان برای  37420 نفر دیگر از طریق 10 کلینیک فرعی عرضه خدمات صورت گرفته شده است.

وی گفت، در سال جاری 724 تن اطفال مصاب به سراخ قلب، در شفاخانه‌های داخلی و خارجی برای تداوی فرستاده شده اند.

ناهید سرابی، معین وزارت مالیه گفته است که این وزارت حدود 1 میلیون دالر را در سال 1397 هـ - ش، برای حلال احمر کمک میکند.

قابل ذکر است که مسوولان جمعیت حلال احمر گفته اند که در سال جاری، حدود 20 میلیون افغانی حجاج افغانستان حلال احمر را کمک کرده اند.

به گفته این مسوولان، اعمار یک شفاخانه سراخ قلب در کابل تکمیل شده است که برای تجهیز کامل این تعمیر به 5 میلیون دالر  نیاز دارد که درسال 1397 هـ - ش، افتتاح میگردد.

حلال احمر نهادی است که در بخش‌های مختلف برای مردم خدمات شان را عرضه داشته اما مسوولان این نهاد از تجاران و دست اندرکاران تجاری کشور خواهان کمک و همکاری شده است.

تجلیل از هفته حلال احمر درکابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد