تداخل-وظیفوی-از-عمده-ترین-مشکلات-ادارات-دولتی-اند

نادر نادری رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گوید؛ تداخل وظیفه بین ادارات دولتی از عمده ترین مشکلات دولت افغانستان است و باید اصلاحات لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، نادر نادری رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز (چهار شنبه 3 جوزا) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ 23 اداره مختلف دولتی بین خود تداخل وظیفوی دارند و همین تداخل وظیفه بین ادارات سبب میشود که کار به کندی پیش روند.

اقای نادری گفت؛ تحقیق در ادارات دولتی با مشکل مواجه است چرا که مسئولان ادارات دولتی معلومات را در اختیار محقق و رسانه ها قرار نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افزود؛ تحقیقات که از سوی نهادهای داخلی صورت میگرد از اعتبار بالای برخور دار است چرا که خود افغانستان بهتر میدانند که چطور تحقیق کنند و معلومات به دست آورند.

این مقام دولتی افزود؛ به اساس معلومات که در تحقیق واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان به دست آمده 23 اداره دولتی با تداخل وظیفوی مواجه اند و نیاز است که اصلاحات در این ادارات صورت گیرد.

از سوی دیگر شاه گل رضایی نماینده مردم در پارلمان گفت؛ شورای ملی با مشکلات زیاد مواجه است و وظیفه اصلی مجلس نمایندگان  که نظارت از کارکرد حکومت و رساندن صدای مردم به گوش دولتمردان است به فراموشی سپرده شده است و هر عضو این شورا به فکر جیب خود هستند.

خانم رضایی بیان داشت: شورای ملی باید در امور برنامه های ملی نظارت جدی داشته باشد که فساد صورت نگیرد اما در مدت دو سال اخیر این عمل کمتر از سوی اعضای پارلمان دیده شده است.

این نماینده مردم تاکید کرد فساد ادارات دولتی و شورای ملی سبب شده است که پروژه های انکشافی به گونه درست عملی نشود و منافع شخصی نسبت به منافع ملی ترجه داده شود.

 مشکلات در ادارات دولتی همواره از نگرانی جدی جامعه جهانی بوده است که دولت افغانستان در کنفرانس بروکسل به جامعه جهانی تعهد سپرد که با مشکلات از جمله فساد اداری مبارزه جدی میکند.

 

تداخل وظیفوی از عمده ترین مشکلات ادارات دولتی اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد