تعهدی-دربرگزاری-شفاف-انتخابات-آینده-از-سوی-مسولان-ارایه-نشد-است

کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی ها را اعلام کرده اما هیچ تعهدی در شفافیت این پروسه به مردم وضاحت نداده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:شماری اعضای مجلس نمایندگان در جلسه عمومی امروز شنبه (10 سرطان) با ابراز این مطلب می گویند که شفافیت و عادلانه بودن انتخابات مهمتر از زمان برگزاری آن است به دلیل این که مردم با امیدواری و احساس نیکی رای می دهند اما اگر به رای مردم خیانت شود بررگترین جفا را در حق ملت روا داشته اند.

علی اکبر قاسمی عضو مجلس نمایندگان تصریح می کند که  انتخابات باید در فضای عاری از تقلب و دخالت ها برگزارشود تا بتوانیم برای آینده خود و کشور مان تصمیم عاقلانه بگیریم و به کسی رای دهیم تا سرنوشت ما را به بازی نگیرد.

قاسمی اظهار داشت تا زمانی که انتخابات اعتماد از دست رفته خود را به دست نیارود مشروعیت نخواهد داشت و مردم نیز با علاقه به پای صندوق های رای نخواهند رفت.

سید نادرشاه بحر یکی دیگر از نمایندگان در مجلس نیز خواستار برگزاری عادلانه و شفافیت انتخابات شد و گفت:" کمیسیون مستقل انتخابات باید مستقلانه و بدون مداخله این انتخابات را برگزاری کند."

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ برگزاری انتخابات را 16 سرطان سال 1397 تعیین نموده اما هیچ گونه تعهدی و برنامه ای برای برگزاری شفاف آن را با رسانه ها شریک نساخته است.

تعهدی دربرگزاری شفاف انتخابات آینده از سوی مسولان ارایه نشد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد