تلفات-سنگین-طالبان-در-ارزگان،-قندهار-و-بدخشان

مسئولان امنیتی می‌گویند که در نتیجه‌ی عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در ولایت‌های ارزگان، قندهار و بدخشان ۱۸۸ جنگ‌جوی طالبان کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ملی امروز (یک‌شنبه، ۱۱ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که درنتیجه علمیات نیروهای ارتش در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان ۱۲ طالب مسلح کشته شده‌اند.

در همین حال، فرماندهی پولیس ولایت قندهار نیز با نشر اعلامیه می‌گوید که در نتیجۀ حمله‌های هوایی و زمینی نیروهای امنیتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

اعلامیه می‌افزاید که که این جنگ‌جویان پس از تشدید حمله‌های طالبان در ولسوالی‌های ژلی و ارغنداب این ولایت کشته شده‌اند.

مسوولان امنیتی در ولایت قندهار همچنان خاطرنشان می‌سازند که در این جریان دست‌کم بیست جنگ‌جوی دیگر طالبان زخمی شده‌اند. فرماندهی پولیس ولایت قندهار با اشاره به ادامۀ درگیری‌های مسلحانه در ولسوالی ارغنداب این ولایت اضافه می‌کند که طالبان از خانه‌های رهایشی به عنوان سنگرهای جنگی استفاده می‌کنند.

از سوی هم، مسئولان امنیتی در ولایت بدخشان نیز به‌رسانه‌ها گفته اند که در نتیجه‌ی عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این ولایت، ۶۹ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس بدخشان تأکید کرد که این عملیات برای پاکسازی ولسوالی ارغنجخواه همچنان جریان دارد.

این در حالی است که طالبان از نیمۀ ماه میزان به این‌سو حمله‌های‌شان را بر مناطق مختلف کشور از جمله، ولایت‌های هلمند، غور، تخار و شماری از ولسوالی‌های کشور افزایش داده‌اند.

تلفات سنگین طالبان در ارزگان، قندهار و بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد