تولید-اندیشه-از-سوی-رسانه-ها-و-دولت-کمتر-مورد-توجه-قرار-گرفته-است

شماری از نویسندگان و شاعران کشور بر این باوراند تولید اندیشه هم از سوی رسانه ها و هم از سوی دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته چنانچه رسانه ها به این موضوع نپردازند و بی تفاوت باشند یقینا با فقر اندیشه مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالهادی میلان شاعر و نویسنده کشور امروز دوشنبه (28 حمل) در مراسم نهمین سالروز روزنامه ماندگار گفت: جامعه ای که به فقر اندیشه مواجه باشد هیچگاه  به ترقی و رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نخواهد رسید.

آقای میلان افزود: افغانستان یکی از همین کشورهای فقیر است که با کمبود و نبود اندیشه های بزرگ به سر می برد و چنانچه رسانه ها به این موضوع نپردازند و بی تفاوت باشند مطمنان با فقر اندیشه باقی خواهیم ماند.

این شاعر و نویسنده افغانستانی خاطر نشان ساخت که علاوه بر تولید اندیشه، چرخه خیال پردازی پس از جنگ نیز در میان رسانه ها متوقف است و دولت نیز در این زمینه هیچ گونه تمایلی نشان نمی دهند در حالی که یکی از موضوعات اساسی و کلیدی در شرایط موجود کشورهمان چرخه خیال پردازی است.

داوود مرادیان، رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک افغانستان با ابراز این مطلب که نظام های استبدادی از هیچ نهادی به اندازه رسانه ها ترس ندارند علاوه می کند با وجود تمامی مشکلاتی که رسانه ها و خبرنگاران کشور دارند باید بیشتر به موضوعات تحول فکری مردم بپردازند.

مرادیان تاکید نمود در سراسر جهان خبرنگاران با تهدید جدی چون ترور، اختطاف و زندانی شدن مواجه ان  اما خبرنگاران افغانستان کمتر با این موارد مواجه بوده و هیچ خبرنگاری در زندان های کشور در حبس نیست.

تولید اندیشه از سوی رسانه ها و دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد