ثبت-واقعه-مثبت-تازه-ویروس-کرونا-در-افغانستان

وزیر صحت عامه افغانستان از ثبت ده رویداد مثبت دیگر ویروس کرونا به‌شمول دو دیپلمات خارجی در کشور خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور امروز یکشنبه( 3، حمل )طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که پس از بررسی نمونه‌های مشکوک به ویروس کرونا، ده مورد مثبت شناسایی شده است.

آقای فیروز بیان کرد، سه مورد تازه در ولایت هرات، دو مرود در زابل، دو مورد در کابل، دو دیپلمات خارجی، یک مورد در بلخ، یک مورد در غزنی و یک مورد دیگر در قندهار به ثبت رسیده است.

وزیر صحت عامه کشور، با ثبت سه واقعه تازه کرونا در هرات وضعیت این ولایت را اصطرای اعلام کرد و خواستار قرنطین شهر شد. وی از شهروندان این ولایت خواست که از خانه های شان بیرون نشوند.

آقای فیروز گفت: دو مورد مشکوک در مجلس نمایندگان نیز شناسایی شده است. به گفته وی، در یک شبانه روز گذشته 97 نمونه مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان بررسی شده است که نتیجه 10 مورد آن مثبت بوده است.

وی همچنان گفت: نمونه های مشکوک ابتلا به ویروس کرونا از ولایت های هلمند، قندهار و کندز و از ساحات زیر کنترل طالبان نیز به لابراتوار های مرکزی وزارت صحت عامه رسیده است.

او از مردم خواست که برای جلوگیری از شیوع سریع این بیماری، از هر نوع تجمات رسمی و غیر رسمی به خصوص زیر یک سقف خود داری کنند.

وزیر صحت اظهار داشت: کسانی که بالاتر از 65 سال سن دارند و یا هم از بیماری های مزمن دیگر رنج می‌برند باید در خانه ها بمانند.

آقای فیروز تاکید کرد، موارد ابتلا به ویروس کرونا در دو هفته آینده افزایش خواهد یافت و باید از گشت و گذار بس ها، تجمع در پارک ها، جلوگیری و همه هوتل ها و رستورانت ها تعطیل شود.

این در حالی است که تاکنون 34 واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است و به گفته وزیر صحت عامه، در دو هفته آینده این بیماری افزایش خواهد یافت.

ثبت 10 واقعه مثبت تازه ویروس کرونا در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد