چین-هزار-ماشین-تشخیص-کرونا-به-افغانستان-کمک-می‌کند

کشور چین وسایل و تجهیزات مورد نیاز به شمول ۲۰ هزار ماشین‌آلات تشخیص ویروس کرونا را هفته‌ی آینده در اختیار دولت افغانستان قرار می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت مالیه‌ی افغانستان نشر شده، آمده است که سفیر چین این گفته‌ها را دیروز (یک‌شنبه، 3 حمل) در دیداری با محمدهمایون قیومی، سرپرست وزرات مالیه مطرح کرده است.

به نقل از اعلامیه، قرار است که نخستین بخش این کمک‌ها که شامل ده هزار کیت تست کرونا، دو عدد دستگاه تهویه‌ی هوا و دو عدد ماشین اکسیجن می‌شود، در تاریخ اول اپریل (13 حمل) در اختیار افغانستان قرار می‌گیرد.

در همین حال، سفیر چین در کابل نیز گفته است که جک ما، بنیان‌گذار سایت چینی فروش آنلاین «علی‌بابا» صد هزار ماسک و ۲۰ هزار ماشین‌آلات تشخیص ویروس کرونا را نیز به افغانستان کمک میکند.

همچنان او وعده داده است که کشورش لباس‌های مصئون و ماشین‌آلات تشخیص کرونا را نیز برای افغانستان کمک خواهد کرد. وانگ یو افزوده است که متخصصان چینی طی کنفرانس ویدیوئی تجارب‌شان را در زمینه‌ی وقایه و تداوی ویروس کرونا با وزارت صحت عامه افغانستان شرک کرده است.

این در حالی است که از مدت حدود یک ماه (پنجم حوت) تابه‌حال در افغانستان  34 مورد مثبت ویروس کرونا تشخیص شده است. از این مجموع، 18 مورد آن در هرات، سه مورد در سمنگان، دو مورد در کابل، دو مورد در زابل، دو مورد در لوگر، دو مورد در بلخ، یک یک مورد در قندهار، غزنی، کاپیسا، دایکندی و بادغیس به ثبت رسیده است.

چین 20 هزار ماشین تشخیص کرونا به افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد