حدود-،-میلیون-نفر-در-افغانستان-بیکار-اند

فیض الله ذکی، وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین گفته است که صلح و امنیت با اشتغال ارتباط مستقیم داشته و از جمله ۸،۵ میلیون نفر که آماده کار هستند حدود ۱،۹ میلیون نفر آن درکشور بیکار اند.

به گزارش افغان نیوز: فیض الله ذکی، وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین امروز دوشنبه(1 – عقرب) در کنفرانس خبری نهادهای مدنی برای تحکیم صلح و مصالحه گفت:«برای کاهش فقر، بیکاری و ایجاد صلح ثبات در کشور حکومت باید سکتورهای خصوصی را حمایت و تقویت نماید».

آقای ذکی افزود، هر سال حدود 4 صدهزار نیروی کاری افزوده شده می رود و همچنان در نتیجه پیامدهای انتقال نظامی و کاهش آن درکشور، سالانه 4 میلیارد مصرف بازار داخلی کاهش یافته است و درجه افراد زیر خط فقر افزایش یافته است.

به گفته آقای ذکی، حدود 20 شبکه های تروریستی علیه حکومت می جنگند که از این میان 3 شبکهء مخرب آن وابسته به شبکه های بین‌المللی هستند که نا امنی و میزان خشونت را درکشور ایجاد می نمایند.

وی علاوه نمود، با ایجاد نا امنی در کشور و همچنان موسسات کار آفرین را تهدید و راه های آنها را تخریب می نمایند تا جلو سرمایه گذاران خارجی را درکشور بگیرند و روحیه سرمایه گذاران داخلی را نیز خراب میکنند.

وی خاطر نشان ساخت، کاهش سرمایه گذاری ناشی از نبود امنیت، سبب بیکاری و فقر درکشور می شود.

آقای ذکی می گوید: کشور باید به وضعیت نورمال برگشته و حکومت باید دید گاه شان را برای رسیدن به صلح تغیر دهد.

این درحالی است که نهادهای مدنی و مردم از عدم ثبات، صلح، فساد و بیکاری جوانان درکشور شاکی بوده و اظهار می دارد که برای آوردن صلح و ثبات و جلوگیری از بحران کنونی کشور، حکومت وحدت ملی بحث و گفتمان های سیاسی و اجتماعی را پیرامون صلح گسترش دهد.

حدود 1،9 میلیون نفر در افغانستان بیکار اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد