حکومت-افغانستان-به-طالبان-شناسنامه-برقی-توزیع-می-کند

رییس اداره ثبت احوال نفوس میگوید: طالبان افغان نیز مستحق گرفتن تذکره الکترونیکی است و این اداره به دور از سیاست به همه افغانها تذکره توزیع خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: همایون محتاط رییس اداره توزیع تذکره الکترونیکی امروز چهارشنبه (9 حمل) در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران اعلام کرد هر کسی که معیارهای افغانیت را کامل نماید می تواندتذکره الکترونیکی دریافت نمایند.

آقای محتاط تصریح می کند، طالبان به دلیل اینکه در زمان گرفتن شناسنامه برقی بایومتریک می شوند به نفع دولت است و همه اموراتشان در این اداره ثبت می شوند.

رییس اداره ثبت احوال نفوس اضافه کرد احتمال تقلب نیز در شناسنامه های برقی وجود دارد اما با کمی کاهش که در تذکره های کاغذی این جعل کاری ها بیشتر بوده است و بسیاری از اتباع خارجی از جمله پاکستانی نیز با تذکره های افغانی وارد کشور می شوند.

وی همچنان افزود: تا وقتی  که یک ساحه به صورت کامل از شناسنامه مستفید نشده تذکره های کاغذی مدار اعتبار است و زمانی که این ساحه تحت پوشش کامل قرار گرفت تذکره های کاغذی باطل اعلام خواهد شد.

همایون محتاط خاطر نشان ساخت، توزیع شناسنامه های برقی برای مدت 6 ماه به صورت آزمایشی خواهد بود که شامل 5 ارگان دولتی و یک سفارخانه می باشد در این مدت تذکره های الکترونیکی داده خواهد شد.

او اظهار داشت، هزینه توزیع آزمایشی شناسنامه های برقی حدود 4.2 میلیون دالر در نظر گرفته شده است که برای 500 نفر در این مرحله تذکره توزیع می گردد.

رییس این اداره تاکید می نماید که توزیع آزمایشی شناسنامه های برقی از کابل در 5 مرکز و 10 وزارت خانه و یک سفارتخانه افغانستان در خارج و همچنان یکی از ولایات خواهد بود.

در همین حال همایون محتاط یادآور می شود که مشکلات چون تثبیت هویت، درج قوم و کلمه افغان در شناسنامه های جدید از عمده ترین موانع توزیع آن بود که بعد از گفتگو های زیاد حل شده و حالا کاملا این تذکره ها آماده توزیع می باشد.

 

حکومت افغانستان به طالبان شناسنامه برقی توزیع می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد