حکومت-برای-کاهش-مواد-مخدر-میلیون-افغانی-سرمایه-گذاری-کرد

سلامت عظیمی از اقدامات تازه ای برای جلوگیری از مبتلا به اعتیاد خبر داده می گوید: تفاهم نامه ای به هزینه ۹۳ میلیون افغانی میان وزارت مبارزه با مواد مخدر و شرکت های مختلف جهت کاهش و جلوگیری از اعتیاد جوانان در ۲۱ ولایت کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر امروز یک شنبه(21 جوزا) در کنفرانس خبری به رسانه ها گفت: حکومت با طرح برنامه ها و پالیسی های عملی همیشه تلاش کرده تا علیه این پدیده مبارزه جدی نماید.

عظیمی تصریح می کند، با حکومت در راستای محو مواد مخدر و آگاهی دهی از اضرار آن برنامه های را در تمامی ولایات در حال تطبیق است اما این تلاش های بدون همکاری مردم و جوانان امکان ندارد.

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات افزود: "مواد مخدر همانند ویروس خطرناک در سراسر کشور در حال گسترش و فعالیت است اما بدانیم که مخالفان افغانستان در ولایات ناامن و تحت کنترول خود با کشت و قاچاق مواد مخدر درآمدشان را تامین و زندگی مردم ما را به مخاطره می اندازد."

وی  همچنان اظهار داشت که یکی از برنامه های اساسی این وزارت مصروف نمودن جوانان به کارهای مشروع و حلال بوده و نیز سرگرمی های مفید از جمله ورزش است تا آنان را از اعتیار باز دارد.

بانو سلامت عظیمی تاکید می کند پروژه عام المنفه با شرکت های مختلف در رشته های ورزشی از جمله کرکت در دو ولایت زابل و هلمند به هزینه 71 میلیون افغانی جهت مصروفیت مفید جوانان راه اندازی می گردد تا به این ویروس گرفتار نشوند.

وزیر این وزارت اضافه کرد که برنامه دیگری در بخش اعلانات راجع به اضرار مواد مخدر به هزینه 21.7 میلیون افغانی به دست اجرا گذاشته شده که به رسانه های تصویری و صوتی داده شده است.

وی خاطر نشان ساخت این برنامه ها جهت تشویق مردم برای دوری از مبتلا به اعتیاد ترتیب یافته تا زندگی همراه با سلامتی را از دست ندهند.

در همین حال او از ارگان های وزارت صحت، زراعت، حج و اوقاف، معارف و تحصیلات عالی نیز خواست تا در این زمینه همکاری جدی با وزارت مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

 

حکومت برای کاهش مواد مخدر93 میلیون افغانی سرمایه گذاری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد