حکومت-محلی-بامیان-در-مورد-لت-وکوب-خبرنگاران-پاسخگو-باشد

هم‌زمان با سفر رئیس جمهورغنی به ولایت بامیان چندان از خبرنگاران هنگام تصویربرداری از تجمع اعتراضی در آن شهر از سوی نیروهای امنیتی مورد لت وکوب قرار گرفتند. دیدبان حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان در این مورد خواستار پاسخگویی حکومت محلی آن ولایت شده است.

به گزارش افغان خبر: دیدبان حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) با ارسال اعلامیه‌ی گفته است که والی بامیان و مسئولان امنیتی آن ولایت در مورد قانون‌شکنی‌ها مبنی بر بازداشت و لت وکوب خبرنگاران به مردم پاسخ دهد.

بر اساس این اعلامیه:"تعدادی از خبرنگاران پیش از ظهر امروز دوشنبه 8 سنبله، زمانی که می‌خواستند از تجمع تعدادی از معترضین بامیانی تصویر و صدا بگیرند، از سوی منصوبان امنیتی لت و کوب و تهدید شدند. حتی ادعا می‌شود که تلاش صورت گرفته است تا این خبرنگاران را بازداشت کنند، اما موفق نشده‌اند".

سید محمد هاشمی، خبرنگار خبرگزاری جمهور، الیاس طاهری خبرنگار رادیو سلام وطندار، نجیب الله الفت خبرنگار رادیو محلی نسیم، اسحاق اکرمی خبرنگار کلید، عباس نادری و تعدادی از خبرنگاران که می‌خواستند از تجمع و تظاهرات بامیانی‌ها در اعتراض به سفر رئیس‌جمهور اشرف غنی به آن ولایت گزارش تهیه کنند، پس از به خشونت کشانده شدن این اعتراضات، لت و کوب شده و تلاش شده است آنان را بازداشت کنند، اما این خبرنگاران موفق به فرار شدند.

کمره ها و وسایل خبرنگاران را نیز شکسته‌اند و تلفن‌های همراهشان را نیروهای امنیتی با خود برده‌اند.

 بر اساس اعلامیه نهاد نی امروز تعدادی از شهریان بامیان، در اعتراض به سیاست‌های حکومت و در اعتراض به سفر رئیس‌جمهور غنی به آن ولایت، خواستند تظاهرات کنند، اما از سوی منصوبان امنیت ملی ممانعت شد و خبرنگاران نیز از سوی مأموران امنیت ملی لت و کوب شدند.

دفتر نی حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان حمله بر خبرنگاران و اهانت و تهدید آنان را جداً در تضاد با اصل آزادی بیان و قوانین نافذۀ افغانستان دانسته از والی بامیان می‌خواهد تا در این مورد به مردم پاسخ دهد.

حکومت محلی بامیان در مورد لت وکوب خبرنگاران پاسخگو باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد