خلیل‌زاد-از-تلاش-پاکستان-در-راستای-صلح-استقبال-کرد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا و هیئت همراه‌اش در دیدار با مقام‌های پاکستان از حمایت‌های اسلام‌آباد در راستای دست یافتن به یک راه حل سیاسی در منازعه افغانستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز: خلیل‌زاد در سفرش به اسلام‌آباد، با جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان در شهر راولپندی دیدار کرده است.

در اعلامیه اردوی پاکستان آمده است که هیئت امریکایی در این دیدار از نقش پاکستان در پروسه جاری صلح افغانستان «قدردانی عظیم» کرده و گفته است که «بدون حمایت واقعی و بی‌قید و شرط پاکستان این (پروسه) موفق نمی‌شد.»

اسلام آباد در چند سال گذشته به تکرار گفته است که راجع به نفوذ این کشور بر گروه طالبان اغراق می‌شود و هر تلاش ممکن را برای صلح در افغانستان انجام می‌دهد. اسلام آباد گفته است که افغانستان باثبات به نفع پاکستان است.

در سال ۲۰۱۵ نخستین گفتگوی رو در رو میان حکومت افغانستان و گروه طالبان در پاکستان برگزار شد، اما دور دوم این گفتگو زمانی لغو شد که حکومت افغانستان از مرگ ملا محمد عمر، مؤسس و رهبر پیشین این گروه پرده برداشت.

این درحالی است که در سال‌های اخیر، واشنگتن بر پاکستان فشار آورده که گروه طالبان را به مذاکره با امریکایی‌ها و مقام‌های افغان وادار نماید. ماه گذشته یک هیئت گروه طالبان زیر ریاست ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی این گروه برای مشورت با مقام‌های پاکستان به اسلام آباد سفر کرد.

خلیل‌زاد از تلاش پاکستان در راستای صلح استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد