در-سال-بیشتر-از-هزار-مهاجر-به-کشور-عودت-کرده-اند

عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید: به اساس توافق بین افغانستان و پاکستان و کشورهای اتحادیه اروپا هیچ مهاجر افغان به شکل اجباری رد مرز نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز (یک شنبه 7 جوزا) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ به اساس توافق که بین افغانستان و پاکستان صورت گرفته است هیچ مهاجر افغان تا پایان سال 2017 به شکل اجباری رد مرز نخواهد شد.

آقای بلخی گفت؛ دولت پاکستان توافق کرده است که به تمام مهاجرین قانونی که تاریخ کارت مهاجرت انها تمام شده است تا پایان سال 2017 تمدید می‌کند و برای مهاجرین فاقد کارت مهاجرت کارت جدید توزیع می‌کند.

وزیر امور مهاجرین بیان داشت؛ در سال 2016 میلادی 89 هزار مهاجر از ایران، 59 هزار از پاکستان و 987 تن از کشورهای اروپای به کشور عودت کرده اند. بلخی افزود؛ در سال 2017 میلادی 329 مهاجر از کشورهای اروپایی به شکل اجباری رد مرز شده اند.

بلخی تاکید کرد: حکومت وحدت ملی با کشورهای مهاجر پذیر اروپایی توافق کرده است که مهاجرین این کشور را به شکل اجبار رد مرز نکنند اما ان عده مهاجرین که پرونده شان از سوی محکمه با صلاحیت رد میشود اگر به شکل رضایت بخش به افغانستان برنگردد، انان به شکل اجباری رد مرز میکند که در سال جاری میلادی 329 تن به شکل اجباری رد مرز شده اند.

این مقام حکومت بیان داشت؛ وضعیت مهاجرین در کشور یونان خوب نیست و در حالت بد به سر میبرند و حکومت تلاش میکند که مشکلات این مهاجرین حل کند.

در مدت کمتر از دو سال گذشته حدود 250 هزار باشندگان افغانستان به کشورهای اروپایی مهاجر شده اند و درخواست پناهندگی داده اند که کشورهای اروپایی همواره گفته است که به هیچ عنوان همه این تعداد مهاجر را سند قبولی داده نمیتوانند.

 

در سال 2016 بیشتر از 153 هزار مهاجر به کشور عودت کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد