در-مناطق-ناامن-کشور-کمپاین-محو-فلج-اطفال-آغاز-میشود

مسئولان برنامه ملی محو پولیو می گویند: فردا دوشنبه (۱۱ دلو) کمپاین سراسری واکسین پولیو در مناطق ناامن و پرخطر کشور دور اول واکسین پولیو سال ۲۰۱۷ آغاز می شود.

به گزارش آژانس افغان خبر: داکتر میوند احمدزی، مسئول برنامه ملی محو پولیو در کشور امروز یک شنبه (10 دلو) طی نشستی از آغاز برنامه کمپاین واکسین پولیو در سراسر کشور و مناطق ناامن خبر داد و گفت: خدمات صحی خانه به خانه در تمامی ولایات کشور حتی ولسوالی های ناامن و پرخطر از تاریخ 11 دلو آغاز و برای سه ماه ادامه خواهد داشت.

احمدزی تصریح کرد: حدود 9.5 میلیون طفل در سراسر کشور همه ساله از خدمات صحی واکسین پولیو بهرمند می شوند که نسبت به سال های گذشته آمار زیادی را نشان می دهد.

مسئول برنامه ملی محو پولیو می افزاید به تعداد 6 میلیون کودک درمناطق ناامن که از خدمات واکسین پولیو باز مانده اند در معرض خطر قرار دارند.

وی همچنان تاکید کرد، در سال قبل واکسین پولیو 99 درصد در ولسوالی های ناامن و دوردست تطبیق شده است که انتظار میرود این رقم در سال جاری به 100 درصد برسد و به طور کامل از کشور محو گردد.

آقای میوند احمدزی علاوه نمود،ولسوالی های  شاولی کوت، برمل و بعضی از قریه های کنر، چهاردره، امام صاحب، ولایت خوست از مناطقی اند که پولیو درآنها به دلیل ناامنی و جنگ از واکسین محروم بوده اند.

داکتر ملیسا کورکوم، رییس اداره پولیو یونسف در افغانستان با ابراز خرسندی از پیشرفت چشم گیر واکسن پولیو در کشور می گوید، جای خوشی است که پولیو طی یک سال گذشته در افغانستان رشد بالای داشته و در این یک سال نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

رییس اداره پولیو یونسف در افغانستان  اضافه می کند که سال 2016 و 2017 دو سالی هستند که واکسین پولیو به طور گسترده ای در سراسر افغانستان تطبیق شده است.

او افزود، یونسف تلاش براین دارد که کمپاین پولیو را در جهان و افغانستان توسعه داده و برای محو این پدیده از هیچ خطر و مشکلاتی هراس نخواهیم داشت.

داکتر مندیپ راهان معاون بخش پولیوی سازمان صحی  جهان در افغانستان با اعلام حمایت در مبارزه با محو پولیو در افغانستان خاطر نشان ساخت، واکسین پولیو حق هر کودکی است که باید به آن برسد و این وظیفه انسانی و ملی ماست تا در برابر این کودکان نیازمند به واکسین خدمات لازم را انجام دهیم.

داکتر راهان اظهار داشت این حمایت به تنهایی امکان پذیر نیست مگر اینکه تمامی ارگانهای مربوطه و رسانه ها همکاری لازم جهت خدمات صحی و آگاهی دهی را داشته باشند.

معاون بخش پولیوی سازمان صحی جهان در افغانستان گفت: این کمپاین در سال 2016 در حدود 60 میلیون دالر هزینه برداشته است که از سوی سازمان صحی جهان  و یونسف پرداخته خواهد شد.

در مناطق ناامن کشور کمپاین محو فلج اطفال آغاز میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد