درصد-جوانان-کشور،-ازمعضل-بیکاری-رنج-میبرند

رئیس اتحادیه صنفی کارگران کشور می گوید: معضل بیکاری درافغانستان نگران کننده است و سالانه یک میلیون جوان تحصیل کرده بر نیروی کار اضافه می شود اما زمینه کار مساعد نیست.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: کاکو جان نیازی، رئیس شورای مرکزی اتحادیه صنفی کارگران افغانستان امروز دوشنبه(11 ثور) طی کنفرانسی به مناسبت اول ماه می روز جهانی همبستگی کارگر گفت: حکومت پیشین و حال تاکنون نتوانسته اند نگرانی مردم از عدم کار و فرصت های شغلی را حل نمایند و بیش از 3.5 میلیون بیکار و معتاد ناشی از نبود شغل در کشور وجود دارد.

رئیس اتحادیه صنفی کارگران افغانستان تصریح نمود، کرزی نتوانست از فرصت ها و کمک های زیادی که کشورهای خارجی در افغانستان سرازیر نمودند استفاده مفیدی را برای آینده جوانان کشور نماید.

آقای نیازی اظهار داشت باوجودی که کمک های جامعه بین المللی در افغانستان پروژه ای بود و در دوران حکومت حامد کرزی از این کمک ها کار دائمی و فابریکه ها را ایجاد نکردند اما بعد از سپری شدن این پروژه ها همه مردم بیکار شدند.

کاکوجان نیازی خاطر نشان ساخت: رهبران افغانستان هنوز نتوانسته اند از منابع طبیعی کشور برای ایجاد اشتغال و نابودی معضل بیکاری استفاده نماید.

او همچنان تاکید کرد که 50 میلیارد لیتر آب افغانستان به صورت رایگان به کشورهای همسایه  سرازیر می شود و این کشورها آب کشور ما را به قیمت گزاف به سایر کشورهای که دسترسی کمتری به منابع آب دارند می فروشند؛ اما ما خود بیکار و از آن هیچ استفاده ای نمی توانیم.

نیازی افزود: بیش از 36 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند درحالی که فابریکه های  جنگلک، بگرامی و گل بهار همه حیف و میل شد.

وی اضافه نمود، تازمانی که فساد در این کشور ریشه کن نشود واشتغالزایی صورت نخواهد گرفت به دلیل اینکه تمامی فرصت های شغلی معامله می شود.

رئیس اتحادیه صنفی کارگران می افزاید حکومت وحدت ملی نیز تعهدات خود را عملی نکرده و شایسته سالاری را که از آن دم می زدند به وجود نیاورده است.

او از حکومت خواست تا هیچ کاری مقدم تر از ایجاد فرصت های شغلی برای نیروی کار کشور نکنند به دلیل اینکه با مساعد شدن زمینه کار همه مشکلات مردم نیز حل خواهد شد.

40درصد جوانان کشور، ازمعضل بیکاری رنج میبرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد