دولت--میلیون-دالر-را-برای-جلوگیری-از-حوادث-به-مصرف-می-رساند

تفاهم نامه ای به ارزش ۳.۳ میلیون دالر برای جلوگیری از حوادث طبیعی و غیر طبیعی میان ارگان های دولت در امور رسیدگی به حوادث، شهرداری کابل، شهرسازی و مسکن و اداره مستقل ارگان های محل در دو شهر بزرگ کابل و مزارشریف به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مسئولان این چهار ارگان به همکاری موسسه هبیتات و کشور چاپان امروز چهارشنبه(17 جوزا) در کنفرانسی به همین منظور به رسانه های گفتند: این ارگان ها با همکاری هم پروژه انکشافی را جهت جلوگیری از حوادثی چون زلزله؛ سیلاب ها؛ لغزش زمین و کوه ها، برف کوچ سالنگ ها و خشکسالی ها روی دست گرفته که از 5 تا 10 سال عملی خواهد شد.

ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در این نشست می گوید: این پروژه در هر یک از شهرهای کابل و مزار شریف 3 گذر و در مجموع 15 شورای محلی را تحث پوشش قرار خواهد داد.

آقای برمک تصریح کرد، هدف اعمال این پروژه به طور کلی کاهش میزان خطر و مقابله با حوادث به شیوه های مدرن می باشد که با رخ دادن این نوع حادثه های تاثیرات از دست دادن منابع اقتصادی و انسانی به خصوص زندگی بانوان و افراد آسیب پذیر را مصون و انعطاف پذیر و پایدار خواهد ساخت.

وی همچنان یادآور شده که این پروژه از دو شهر کابل و مزار آغاز و بعد ولایات، ولسوالی ها و در نهایت به قریه ها نیز توسعه خواهد یافت.

عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل نیز اضافه کرد که این پروژه برای حوادث در 4 بخش اساسی و مهم حملات تروریستی، زلزله، لغزش زمین و سیلاب ها بیشتر تمرگز خواهد شد.

شهردار کابل همچنان از ایجاد کمیته حالت اضطرار در شهرداری کابل  خبر می دهد و اظهار می دارد که شهرداری با تعریف این کمیته خواسته جوابگوی تمام حوادث شهر باشد که نیازمند استفاده از تجارب جامعه بین المللی می باشد.

اجمل شمس معین وزارت شهرسازی و مسکن خاطر نشان ساخت، بهسازی ساختمان ها و زیبایی شهر با حفظ تشخیص اولویت ها شامل برنامه های تطبیقی می باشد که روی همه موارد کار عملی صورت گیرد.

عبدالمالک صدیقی معین اداره مستقل ارگان های محل همچنین با تایید این موضوع علاوه نمود که به دلیل عدم امکانات و یا هم محدود بودن امکانات این برنامه های متوقف بوده و با همکاری های جامعه جهانی این پروژه ها دوباره فعال خواهد شد.

در همین حال آقای هیروشی مسئول دفتر هبیتات با اعلام حمایت از این اقدام حکومت گفت:" تلاش ما برای کاهش تلفات و نیز بهبودی اوضاع افغانستان است که چاپان علاقه خود را برای کمک بشردوستانه به افغانستان نشان داده است."

دولت 3.3 میلیون دالر را برای جلوگیری از حوادث به مصرف می رساند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد