رسانه-های-کشور-دقت-و-شفافیت-خبر-را-قربانی-سرعت-آن-کرده-اند

کمیسیون بررسی شکایات و تخلفات رسانه ای کشور از کارکرد برخی ازرسانه ها به دلیل عدم شفافیت و دقت خبر انتقاد کرده ، می گوید :رسانه ها به جای این که برای نشر یک خبر ازدقت کار گرفته بیشتر روی سرعت آن می کوشند که این خلاف قانون رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: برخی اعضای کمیسیون بررسی شکایات و تخلفات رسانه ای امروز چهارشنبه(31 جوزا) در نشست مطبوعاتی از عملکرد تلویزیون آریانا نیوز در پیوند به تهیه گزارش اشتباه از حادثه انفجار تانکر مواد منفجره در مقابل سفارت آلمان که گفته شده بود این موتر تخلیه فاضلاب مربوط شرکت میرویس یاسینی عضو مجلس نمایندگان انتقاد کرد و گفت: این کار خلاف اصول خبرنگار و اطلاع رسانی است که روحیه مردم را جریحه دار نموده و بر یک شخصیت کشور اتهامات دروغین بزنند.

در علامیه کمیسیون ؛ این کار تلویزیون آریانا نیوز محکوم و گفته شده  که مطابق ماده های 7 و 45 ام قانون رسانه های همگانی باید این رسانه در یکی از سرویس های خبری خود رسما از میرویس یاسینی معذرت بخواهد و غیر حقیقی بودن خبر نشر شده را در سرویس های خبری معادل به همان مدت زمان به نشر برساند.

صدیق الله توحیدی خاطر نشان ساخت که تمامی مردم، حکومت و رسانه ها  باید قوانین تعریف شده برای شان را رعایت و مطابق آن فعالیت ها، هدایت ها و حمایت ها و نیز تظاهرات هایشان را انجام دهند در غیر آن مجرم اند و باید مجازات شوند.

توحیدی تاکید نمود هیچ ارگان و قانونی مانع اطلاع رسانی و آزادی بیان نیست و برای رسانه ها محدودیت ایجاد نمی کند اما رسانه ها و مردم و حکومت باید بدانند که سرپیچی از قانون و چهارچوب ساحه کاری خود یک خلاف است و متخلف باید به سزای اعمال خود برسد.

ضیا بومیا یک عضو دیگر این کمیسیون نیز با ابراز این مطلب گفت: " هر رسانه ای که بعد از این خلاف اصول رسانه ای عمل نماید برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت."

رسانه های کشور دقت و شفافیت خبر را قربانی سرعت آن کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد