سالانه-حدود-هزار-معتاد-در-کشور-تداوی-می-شوند

معین پالیسی وزارت مبارزه با مواد مخدر از ایجاد ۱۱۶ مرکز تداوی معتادین در کشور خبر داده می گوید :سالانه در این مراکز حدود ۴۰ هزار معتاد تحت تداوی قرار می گیرند اما به دلیل کمبود دکتران متخصص در این زمینه هنوز هم با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جاوید احمد قایم معین پالیسی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر امروز سه شنبه (26 ثور) در نشست خبری به رسانه ها اعلام کرد که مراکز تداوی معتادین در کشور افزایش یافته اما تعداد مربیان متخصص در بخش تداوی این معتادین این مراکز را زیر سوال برده است.

معین پالیسی وزارت مبارزه با مواد مخدر تصریح نمود، این مراکز در مناطقی که تولید و کشت مواد مخدر صورت می گیرد ایجاد شده است به دلیل اینکه در جاهای که کشت است در همان مناطق معتادین مواد نیز بیشتر می باشند به همین جهت تلاش می شود تا مراکز تداوی نیز در این مناطق بیشتر شود.

آقای قایم اظهار داشت، افزده شدن خانم ها بر شمار معتادین می تواند نگرانی ها را جدید تر نماید به دلیل این که بنیاد خانواده از  هم می پاشد و می تواند یک فامیل را به خطر نابودی سوق دهد.

معین پالیسی این وزارت تاکید می کند مراکز تداوی برای خانم ها نیز در ولایات و مرکز ساخته شده است که خانم ها را از مرکز تداوی آقایان کاملا جدا می سازد.

وی همچنان خاطر نشان می سازد که طی 10 سال اخیر مبارزه با مواد مخدر جریان داشته و کمک های زیادی هم ازسوی جامعه بین الملل صورت گرفته است اما به دلیل عدم تداوم این مبارزه با این پدیده؛ نیز منسجم نبودن کمک ها برای نابودی آن؛ نیز مداخلات داخلی؛ عدم حمایت تمویل کنندگان خارجی؛ نبود امنیت؛ عدم موجودیت همگانی، عدم همکاری کشورهای همسایه؛ بازبودن سرحدات و تقاضای بلند تریاک در جهان باعث ناکامی وزارت در محو و کاهش مواد مخدر شده است.

در همین حال او از جامعه جهانی خواست تا کمک ها در راستای مبارزه علیه مواد مخدر باید پایدار؛ درازمدت، مدغم و هماهنگ صورت گیرد تا بتوانیم با این پدیده مبارزه جدی نمایم.

سالانه حدود 40 هزار معتاد در کشور تداوی می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد