سرمایه‌گذاران-جلو-واردات-کالاهای-مشابه-گرفته-شود

مسوولان شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران خواستار حمایت امارت اسلامی و شهروندان از تولیدات داخلی شده و می‌گویند که بدون حمایت حکومت، رشد تولیدات داخلی نا ممکن است.

به گزارش افغان نیوز؛  داوود صبری، مسوول شرکت تولیدی رغون انصاف در گفتگو با آژانس افغان نیوز گفت که پس از توزیع تخم اصلاح شده برنج، تولیدات این شرکت در ولایت‌های بزرگ کشور چند برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

صبری افزود که  مردم باید از تولیدات داخلی استفاده نمایند تا زمینه رشد تولیدات داخلی در کشور فراهم  و نیاز به واردات از کشورهای همسایه و منطقه کاهش یابد.

او تاکید کرد که هم اکنون تولیدات برنج در داخل کشور نسبت به کشورهای منطقه به ویژه هند، پاکستان و ایران از لحاظ کیفت و بها بهتر می‌باشد. صبری افزود که تنها شرکت تولیدی برنج رغون انصاف روزانه ۱۲۰ تن تولیدات دارد که با تولید ۵ نوع برنج در بازارهای داخلی با برنج وارداتی رقابت می‌کند.

مسوول شرکت رغون انصاف از امارت اسلامی خواستار توجه جدی به تولیدات داخلی شده و می‌گوید که حکومت باید جلو تولیدات کالاهای مشابه را در کشور بگیرد و یا تعرفه بر واردات آن را افزایش دهد.

به باور او در صورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه در کشور، تاجران و سرمایه‌گذاران اقدام به سرمایه‌گذاری و فعال نگهداشتن فابریکه‌های تولیدی‌شان می‌کنند که این امر در رشد و توسعه اقتصادی کشور مفید می‌باشد.

آقای صبری می‌گوید که این شرکت با 5 میلیون دالر سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرده و  برای بیش از ۵۰۰ نفر زمینه‌ای کار را نیز فراهم نموده است.

صبری در مورد بازاریابی برای تولیدات داخلی گفت:  نمایشگاه‌های که در کابل و ولایت‌های دیگر طی یک سال گذشته برگزار شده است، بسیار مفید بوده و باید نمایشگاه‌های بیشتری برای معرفی تولیدات داخلی برگزار شود.

در همین حال نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی در هرات گفت که تلاش‌ها برای برگزاری چندین نمایشگاه دیگر به هدف معرفی تولیدات داخلی در ولایت‌های قندهار، بلخ و ننگرها نیز ادامه دارد.

عزیزی حمایت از تولیدات داخلی را از اولویت‌های امارت اسلامی عنوان کرده و گفت که برای رشد صنایع تولیدی، تلاش دارند تا بر واردات کالاهای مشابه خارجی، تعرفه‌های بیشتر وضع کنند.

او گفت که کاهش ۵۰ درصدی تعرفه بر کالاهای داخلی و افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی از برنامه‌ها‌ی حمایتی امارت اسلامی جهت تشویق سرمایه‌گذاران داخلی است.

 

آژانس افغان نیوز؛ مهدی انصاری

سرمایه‌گذاران: جلو واردات کالاهای مشابه گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد