حکومت-به-مشکلات-ما-توجه-نماید

مسوولان «اتحادیه صنعت‌کاران سبز کابل» از امارت اسلامی خواستار توجه جدی در زمینه حل مشکلات صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالرحیم فیضانی، رییس این اتحادیه امروز ( شنبه، ۳۰ میزان) در نشست خبری گفت که در حال حاضر ۵۰ فابریکه صنعتی در بخش‌های مختلف فعالیت دارند که این فابریکه‌ها با مشکلات زیادی مواجه است.

فیضانی افزود که کمبود سرمایه، نبود بازار و نیروی متخصص، پارکینک‌ و سرک‌های معیاری از جمله مشکلات اساسی است که فابریکه‌های صعنتی را با ورشکستگی نزدیک کرده است.

او تاکید کرد که پرداخت مالیات سنگین و صدور بی‌رویه جواز از سوی وزارت صنعت و تجارت از دیگر چالش‌های است که  صنعت‌کاران کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

فیضانی افزود: « نباید جواز فعالیت بیشتر صادر شود چون؛ رقابت منفی را به با آورده و باعث ورشکستگی فابریکه‌های فعال می‌شود».

رییس اتحادیه صنعت‌کاران از پرداخت مالیات سنگین انتقاد کرده و می‌گوید که سیستم مالیات وضع شده بر فابریکه‌های تولیدی، از قوانین مالیات کشور کانادا گرفته شده و باید این سیستم را امارت اسلامی لغو و یا اصلاح نماید.

فیضانی گفت: «صنعت افغانستان به دلایل مختلف تاکنون رشد نکرده و بر فراهم آوردن نیازمندی‌های بازار داخلی نیز ناکام بوده و با کشورهای جهان رقابت کرده نمی‌تواند».

قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت که امارت اسلامی در تلاش است تا مشکلات صنعت‌کاران را حل و زمینه سرمایه‌گذاری را برای صنعت‌کاران و سرمایه‌گذران مهیا نماید. او تاکید کرد که با سرمایه‌گذاری در داخل کشور، چرخ اقتصاد به راه افتاده و اشتغال برای هزاران شهروندان نیز فراهم می‌شود.

آژانس نیوز- مهدی انصاری

حکومت به مشکلات ما توجه نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد