سواستفاده-دشمن-از-سیم-کارت-های-داخلی-ماهانه-یک-میلیون-سیم-کارت-در-کشور-راجستر-می-شود

از روز جهانی مخابرات در حالی گرامی داشته می شود که وزارت مخابرات، تکنالوژی و معلومات کشور به کم کاری و عدم صداقت در کار مخابراتی متهم است .

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: گلالی اکبری یک تن از اعضای مجلس سنا امروز چهارشنبه(3 جوزا) در مراسم گرامی داشت از روز جهانی مخابرات گفت: وزارت مخابرات باید جلو این گونه سهولت های دسترسی به سیم کارت ها را بگیرد و به جای آن به روند آگاهی دهی مردم از انترنیت بپردازند.

خانم اکبری تصریح نمود، تمامی خطرات و ناامنی های که کشور را به مخاطره می اندازد ناشی از همین تسهیل دسترسی به سیم کارت ها است که دشمنان افغانستان می توانند به بسیار راحتی سیم کارت به دست آورده و بعد از تطبیق پلان های شورم خود دوباره آن را دور بندازد و سیم کارت دیگری بگیرد.

عضو مجلس سنا اظهار داشت  که این سیم کارت ها باید کنترول و نظارت شود و مطابق قانون آن را راجستر و در اختیار مشتریان قرار داده شود.

گلالی علاوه می کند که سهولت در راجستر سازی سیم کارت ها مشکلات زیادی از جمله ناامنی در کشور، نقاق انگیزی در خانواده و شخصیت کشی نزد افراد را به بار می آورد که وزارت مخابرات باید به آن توجه نماید.

او با ابراز این مطلب افزود بی سرنوشت بودن مالیات 10 درصدی از سیم کارتها از دیگر چالش های این است که وزارت مخابرات به آن توجه ندارد این مالیات که از تلفن های مردم اخذ می شود هنوز هیچ معلوم نیست که در کجا ها به مصرف می رسد و یا هم زیر نظر چه کسی است.

بانوی سناتور یادآور می شود که این مالیات زیر نظر ریاست جمهوری نیست و کسی نمی داند مبالغ دریافت شده از تلفن های همراه مردم به کجا واریز می شود.

انجنیر خان محمد معاون اول ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی نیز با تایید بی توجهی وزارت مخابرات نسبت به عدم مصونیت مکالمات مردم نیز اشاره کرد که گفتگوهای مردم از طریق این وزارت شنود می شود و هیچ مکالمه ای شخصی ای امنیت ندارد.

وی به وزارت هشدار داد تا هرچه زودتر جلو این گونه عمکردها باید گرفته شود در غیر آن این وزارت اعتماد خود را از دست خواهد داد.

سواستفاده دشمن از سیم کارت های داخلی/ ماهانه یک میلیون سیم کارت در کشور راجستر می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد