صرفه-جویی-در-مصارف-باوجود-چالش-های-زیست-محیطی-درشهرداری-کابل

شهرکابل با وجود این که از جمله آلوده ترین، کثیف ترین و زشت ترین شهرهای جهان شناخته شده است و جاده های آن بدون آسفالت است اما با این حال شهردار این کلان شهر حدود ۳۰۰ میلیون افغانی صرفه جویی کرده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله حبیب زی شهردار کابل امروز پنچ شنبه(4 جوزا) طی نشستی به رسانه ها اعلام کرد که حدود 200 تا 300 میلیون افغانی از اضافه مصرف ها جلوگیری شده است درحالی که شهر کابل با کمبود بودجه مواجه است و روزبه روز بر کثیفی و زشتی آن افزوده می شود.

آقای حبیب زی تصریح نموده که صرفه جوی ها، افزایش ظرفیت در زیر بناها، دیزاین شهری، افزایش انتقال زباله ها از 29 درصد به 47 و در سال آینده به 90 درصد با خرید وسایل و امکانات جدید در شهرداری کابل از دستاوردهای این اداره محسوب می شود.

شهرداری کابل می افزاید که  مبارزه با فساد در بخش استخدام و توزیع زمین و تخلف وظیفه ای صورت گرفته است و هر هفته تعدادی از آن تخلفات دستگیر و سلب صلاحیت شده اند که به جای آنان کارمندان شایسته و دارای درجه تحصیلی دکتورا استخدام شده است.

او همچنان اظهار داشت که عرضه خدمات و نیز پرداخت معاشات به صورت الکترونیکی از جمله پروسه های ساده سازی برای ایجاد شفافیت بسیار مهم می باشد.

آقای عبدالله حبیب زی خاطر نشان ساخت فقر، بیکاری، مواد مخدر، ناامنی و فساد اداری از چالش های عمده در ادارات دولتی و غیر دولتی است که مشکلات زیادی برای شهروندان و مردم به وجود آورده است.

شهردار کابل علاوه می کند طی 15 سال گذشته روزبه روز فساد در ادارات گسترش یافته و این پدیده به حیث یک فرهنگ در میان متخلفان جا افتاده است.

وی تاکید کرد که حدود 180 تن از کارمندان و افراد مشکوک به فساد را از کار سبک دوش و به دادگاه عدلی و قضایی معرفی کرده ایم و این روند تا زمانی که فاسد وجود دارد ادامه خواهد یافت.

در همین حال این اداره امسال با افزایش دو برابر عواید که مبلغ 1.5 میلیارد افغانی می باشد نیز مواجه شده که تا پایان سال به 2 میلیون افغانی خواهد رسید.

 

 

 

صرفه جویی در مصارف باوجود چالش های زیست محیطی درشهرداری کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد