طالبان-دموکراسی‌-امریکایی-محور-نمی‌خواهیم

گروه طالبان با تاکید بر تحقق نظام اسلامی می‌گوید: دموکراسی‌یی را که در آن، وظیفه رییس‌جمهور حفظ منافع واشنگتن باشد، نمی‌خواهیم.

به گزارش افغان نیوز: طالبان به تازه‌گی مقاله‌یی را در وبسایت شان نشر کرده و در آن به چگونگی نظامی که این گروه برای آینده افغانستان می‌خواهد پرداخته‌اند.

در این مقاله آمده که تنها یک نظام اسلامی می‌تواند ضامن یک افغانستان سعادت‌مند و موفق باشد.

همچنان تأکید شده که طالبان نظام و دموکراسی‌یی را نمی‌خواهند که در آن، وظیفه رییس‌جمهور حفظ منافع واشنگتن باشد و مقام‌های خارجی، بدون اطلاع‌دهی قبلی، وارد کشور شوند.

نویسنده این مقاله که از آن نامبرده نشده‌است، حفظ حجاب صحیح اسلامی را از شرط‌های اصلی فعالیت زنان در بخش‌های گونه‌گون می‌داند و تأکید می‌ورزد که در نظام به‌خواست طالبان، حدود شرعی باید اجرا گردند.

بربنیاد این مقاله؛ طالبان نظامی را می‌خواهند که در آن، قاتل قصاص گردد، زناکار حد زده شود، دزد و رشوه‌خوار مجازات گردند و مظلومان از بی‌عدالتی رهایی یابند.

در بخشی از این مقاله آمده‌است: «ما خواهان یک نظام اسلامی هستیم که در آن، تمامی حقوق زنان همان‌گونه که اسلام گفته است، محافظت شود: جایی‌که در میان سایر حقوق، زنان سهم خود را در ارث دارند و حق ازدواج و انتخاب دارند؛ آنان در زمینه‌های آموزش، تجارت‌، بهداشت و اجتماع، با حفظ حجاب صحیح اسلامی، به جامعه خود خدمت خواهند کرد.»

این درحالی است که مقام‌های بلند‌پایه امنیتی کشور از شکاف جدی میان شورای کویته و شورای پشاور خبر داده و می‌گویند که طالبان به صلح و حقوق زنان باور ندارند.

طالبان: دموکراسی‌ امریکایی محور نمی‌خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد