هشت-ثور؛-پیروزی-حق-بر-باطل

شورای شمالی بزرگ، «هشتم ثور» را روز پیروزی‌ حق بر باطل دانسته و هشدار دادند که طالبان نباید مثل ارتش شوروی مردم را مجبور کنند تا علیه شان قیام نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد معروف قادری عضو شورای شمالی بزرگ، در مراسم گرامی‌داشت از هشتم ثور گفت: «هشت ثور؛ روز استقلال، آزادی، عزت و سربلندی مردم افغانستان است که از زیر پرچم ذلت و ظلم نجات یافتند.»

آقای قادری بیان کرد؛ هشت ثور، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان است. در این روز، مجاهدین مسلمان موفق شدند بعد از سال‌ها مبارزه، ارتش سرخ شوروی را شکست دهند.

در همین حال، محمد اقبال صافی، نماینده مردم کاپیسا در پارلمان گفت که در حال حاضر بیش از دو میلیون معیوب در کشور وجود دارند که همه شان از اثر تجاوز روس ها بوده است. به گفته او، مردم در برابر اشغال روس ها ایستادگی کردند و نگذاشتند آنها به آرزوی شان نایل شوند.

او با اشاره به گفتگو های صلح جاری، تاکید داشت که حکومت افغانستان نیاز به یک مدیریت قوی دارد تا یک اجماع بزرگ تشکیل گردد و به صورت متحدانه از این سرزمین دفاع کند.

صافی افزود: « اگر طالبان بخواهند از طریق زور به قدرت برسند، این فکر یک خواب است. آنها نباید مردم را مجبور کنند که در برابر شان قیام نمایند.

از سوی هم، نورحبیب رحمن، یکی از فرماندهان جهادی از ولایت بغلان گفت: فرزندان جهادی باید از تمام سرگذشت های دوران جهاد و مقاومت آگاهی داشته باشند که چگونه پدران شان قشون سرخ شوروی را شکست داده اند.

آقای رحمن اظهار داشت که سیاسیون کشور و چهره های جهادی اکنون باید گذشت کنند تا به یک صلح پایدار دست یابند، زیرا مردم این سرزمین از جنگ خسته شده اند.

گفتنی است که 29 سال از پیروزی مردم افغانستان در برابر ارتش سرخ شوروی می‌گذرد اما اکنون برخی از فرماندهان جهادی مدعی هستند که نقش چهره های جهادی در پروسه صلح نادیده گرفته شده و باید یک اجماع بزرگ ملی صورت گیرد تا کشور از این بحران نجاد یابد.

هشت ثور؛ پیروزی حق بر باطل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد