-جمهوریت-سه-نفره-به-حفظ-قدرت-می‌اندیشد-

رییس بنیاد احمد شاه مسعود می‌گوید که اجماع داخل اتاق ارگ در محور جمهوریت سه نفره، سمبولیسم سیاسی برای حفظ قدرت بوده و صلح ساز نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: احمدولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود، امروز پنج‌شنبه(۹، ثور) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که اجماع داخل اطاق ارگ، صلح ساز نیست.

به گفته وی: اشرف غنی تازه متوجه میشود که هرچه از پشت سنگر  جمهوریت‌اش، داد از اسلامیت و افغانیت زد، جواب نگرفت؛ چون خود وجاهت ملی برای ایجاد اجماع ندارد.

مسعود می‌گوید: سنگری که در حصار ارگ است، شعاری که با زنده گی واقعی وی همخوانی نداشته، همه بعنوان سمبولیسم سیاسی برای حفظ قدرت استفاده می‌شوند. 

احمدولی مسعود تصریح نموده که بارهاست تقلا می‌کند تا فقط از سه رهبر در محور جمهوریت سه نفره، "اجماع داخل اتاق ارگ بسازد" اما چه اجماعی و با چه طرحی؟

به باور او؛ اگر اجماع واقعی ملی در محور طرح جامع مبتنی بر واقعیت های اجتماعی کشور بمیان نیاید، هر طرح صلح معیوب دیگر، نسخهٔ میگردد برای جنگ دیگر.

آقای مسعود می‌گوید که نامتمرکز ساختن ساختار نظام به اساس بافت اجتماعی کشور، جانمایهٔ صلح پایدار است. اما طرح نصب چهار معاون، یک زن و یک صدراعظم از جانب حکومت، اگر صحت داشته باشد، اعمار اتاقک‌های دیگریست در ساختمان فساد پرور نظام متمرکز ریاستی. نظامی که اگر تهدید طالبان نبود، سالها پیش از درون خودش فرو می‌پاشید.

این درحالی است که عطاالرحمان سلیم، معاون شورای عالی مصالحه‌ی ملی، روز چهارشنبه (۸ ثور) در مراسمی به مناسبت پیروزی مجاهدین، گفت که گروه طالبان، پیش‌نویس طرح صلح خود را با این شورا شریک کرده است.

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی رییس جمهور غنی، طرح صلح طالبان را منافقت سیاسی خوانده و می‌گوید که آنها مثل پاکستان مذاکره انفرادی را با رهبران آغاز کرده اند.

"جمهوریت سه نفره" به حفظ قدرت می‌اندیشد!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد