غنی-بر-هماهنگی-میان-سازمان-های-سارک-و-شانگهای-تاکید-کرد

رییس جمهور غنی در نشست فوق العادۀ سران سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا یا سارک، کشور بر هماهنگی میان سازمان های سارک و شانگهای به منظور تبادله تجارب و اطلاعات در زمینۀ مبارزه با ویروس کرونا، تاکید ورزید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز بعداز ظهر(25، حوت) در نشست فوق العادۀ سران سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا یا سارک که بخاطر مبارزه با ویروس کرونا به ابتکار نارندرا مودی صدراعظم هند از طریق ویدیو کنفرانس در شهر دهلی برگزار گردیده بود، گفت که ما همه به یک نوعی با این پدیده روبرو هستیم و آسیب پذیری های داریم، زیرا جمعیت بزرگی از مردمان فقیر در منطقۀ ما زندگی می کنند و باید محتاطانه عمل کنیم.

رئیس جمهور افزود که باید روی راهکارهای واضح برای پائین آوردن تاثیرات منفی این ویروس بالای جامعه ما کار شود و درست مدیریت گردد.

وی گفت که یک گروه کاری از سوی سازمان سارک ایجاد شود تا از نزدیک با هم کار نموده و تبادل تجربیات نماید و همچنان روی میکانیزم هماهنگی و پروسه های وقایوی و پیش گیری توجه صورت گیرد.

اشرف غنی تصریح کرد که بستن سرحدات یک اقدام مهم است، اما باید انتقال ادویه جات و مواد اولیه به گونۀ درست مدیریت گردد.

آقای غنی کشور بر هماهنگی میان سازمان های سارک و شانگهای به منظور تبادله تجارب و اطلاعات در زمینۀ مبارزه با ویروس کرونا، تاکید ورزید.

غنی همچنان، گفت که تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ۱۶ واقعه رسیده است و تا هنوز هیچ تلفات نداشته ایم، اما تهدید اصلی، ورود مهاجرین افغان از ایران است که بدون برنامه ریزی قبلی وارد کشور می شوند که یک چالش برای منطقه می باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که افغانستان نیز می خواهد به صندوق وجهی اضطراری بخاطر مبارزه با ویروس کوید- ۱۹ سهم خویش را ادا نماید.

این درحالی است که پس از ثبت چهار رویداد مثبت دیگر کرونا در ولایت هرات، سخنگوی والی این ولایت می‌گوید: تمامی ۱۰ نفر که در این ولایت به ویروس کرونا مبتلا هستند، از کشور ایران برگشت کرده اند.

غنی بر هماهنگی میان سازمان های سارک و شانگهای تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد