منظوری-مورد-تدارکاتی-برای-مبارزه-با-ویروس-کرونا

کمیسیون تدارکات ملی ۵۳ مورد تدارکاتی را، به شمول تهیۀ ادویه و تجهیزات طبی برای مجادله با ویروس کرونا منظور کرد.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه که به ریاست محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان، شام دیروز در ارگ برگزار گردید ، ۶۲ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه، ۵۳ مورد آن به ارزش بیش از ۸.۴ میلیارد افغانی از سوی این کمیسیون به شمول قرارداد اکمال ادویه، تجهیزات و ملزمۀ طبی برای مجادله با ویروس کرونا مربوط وزارت صحت عامه و درخواست منظوری انتخاب روش تدارکاتی منبع واحد جهت تهیه و تدارک وسایل و اجناس ضروری برای تجهیز معیاری مرکز ملی ایزولیشن در مرکز و زون های کشور، جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مربوط وزارت صحت عامه منظور گردید.

وزارت امور خارجه درخواست منظوری خریداری اقامتگاه برای سفیر افغانستان مقیم لاهه را به جلسه پیشکش نمود که به منظور بررسی های همه جانبه، از سوی کمیسیون رد گردید.

حین بحث بالای پروژۀ وزارت امور خارجه، رئیس جمهور اکیداً به مسئولین این وزارت هدایت داد که پس از این، نگهداری وجوه پولی در سفارتخانه ها قابل قبول نیست و باید مطابق به قوانین امور مالی، این پول ها در حساب معینه تادیه گردد.

از سوی هم، دآریانا افغان هوایی شرکت دو درخواست هدایت پیرامون پروژۀ تهیه و تدارک تیل طیارات TC-1 مورد ضرورت این شرکت برای میادین داخلی و درخواست هدایت پیرامون پروژۀ خدمات چارتر دوبال طیاره را به کمیسیون پیشکش نمود که در زمینه هدایات لازم صادر شد.

رئیس جمهور غنی به مسئولین نهادهای تدارکاتی که پروژه های شان به بحث گرفته شد، هدایت داد که میزان مشارکت شهروندان را در راستای نظارت از چگونگی تطبیق پروژه ها بلند ببرند، چون شفافیت در تطبیق قراردادهای عامه، یک اصل اساسی و قانونی به شمار میرود.

در این نشست کمیسیون، بر علاوه اعضای آن، مسئولین ادارۀ تدارکات ملی، ناظرین ملی و بین المللی از جمله نمایندگان دیدبان شفافیت افغانستان، نمایندگان کمیسیون های امور مالی و بودجه و کمیسیون امور دفاعی ولسی جرگه، نمایندگان مشرانوجرگه، نمایندگان ادارۀ سیستیکای حمایت قاطع و نمایندگان سرمفتش خاص ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) نیز حضور داشتند.

منظوری 53 مورد تدارکاتی برای مبارزه با ویروس کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد