غنی-برای-مبارزه-با-ویروس-کرونا-از-تجارب-چین-استفاده-می‌کنیم

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان طی دیداری با وانگ یو سفیر جمهوری مردم چین، روی چگونگی مبارزه با ویروس کرونا و استفاده از تجارب چین در این خصوص، صحبت کرد.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی در این دیدار، از پیشنهاد حکومت چین به افغانستان در زمینۀ مبارزه با ویروس کرونا سپاسگزاری کرد و افزود که ادارات مربوطه روی چگونگی استفادۀ موثر از این کمک ها کار خواهند کرد.

غنی گفت که ما می خواهیم از تجارب چین بیاموزیم تا در قسمت اعمار دقیق و درست ساختمان ها برای کلینک های تداوی بیماران کرونا به گونه سریع اقدام کنیم.

وی افزود که ما همچنان می خواهیم از تجربه های چین که چگونه در مناطق شهرنشین با ویروس کرونا مبارزه کرده است، استفاده نمائیم، زیرا شهرهای ما نیز آسیب پذیر اند.

به همین ترتیب ما از تجارب کلیدی چین در شهر ووهان که در زمینۀ مبارزه با کرونا عملی نموده، می خواهیم استفاده کنیم و با متخصصین صحی چین در این شهر از طریق ویدیو کنفرانس وصل شویم.

اشرف غنی گفت که ما می خواهیم از بودجه ملی خویش تجهیزات طبی بخاطر مبارزه با ویروس کرونا را خریداری کنیم و یک لیستی از این تجهیزات آماده شده است.

وی با بیان اینکه تخصص و فهم چینی ها در راستای مبارزه با ویروس کرونا با جانب افغانستان شریک ساخته شود، افزود: گام مهم دیگری را که می توانیم با هم برداریم، این است که یک میکانیزم هماهنگی را ایجاد کنیم تا متخصصین کشور چین، درس ها و تجارب مهم شان را با متخصصین افغانستان شریک سازند.

آقای غنی با تاکید بر اینکه تمرکز بالای هرات برای ما مهم است، گفت: ما یک سرحد باز با ایران داریم که همه روزه هزاران افغان وارد کشور می شوند و ما می خواهیم در شهر هرات همان مبارزه با ویروس کرونا صورت گیرد که شما در شهر ووهان تجربه کردید.

وی تاکید کرد که جریان واردات اقلام تجارتی به گونه عادی به افغانستان ادامه یابد و به شمول خطوط آهن، تمام مسیرها باید باز باشند.

در همین حال، سفیر چین گفت که یک لیست را از طریق وزارت خارجۀ افغانستان دریافت کرده ایم و تلاش می کنیم، تجهیزاتی را که بخاطر جلوگیری از ویروس کرونا نیاز دارید، فراهم سازیم.

وی افزود: قرار است که پروازها از شهر ارومچی به افغانستان به زودی دوباره از سر گرفته شود که با انجام آن، تجهیزات پیشنهادی افغانستان به زودترین فرصت به این کشور انتقال خواهد شد.

سفیر چین همچنان گفت که در مورد سایر پیشنهادات شما به ویژه در قسمت شریک سازی تجارب متخصصین کشور ما از طریق ویدیو کنفرانس، آمادۀ هرگونه همکاری هستیم.

غنی: برای مبارزه با ویروس کرونا از تجارب چین استفاده می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد