فساد-در-وزارت-مهاجرین-به-صورت-چشمگیری-کاهش-یافته-است

عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید؛ در مدت یک سال گذشته دو کارمند این وزارت به دلیل دست داشتن به فساد به محکمه عدلی و قضایی معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز (یک شنبه 7 جوزا) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ فساد در وزارت مهاجرین و عودت کنندگان وجود دارد اما نه به حدی که از سوی رسانه ها و دیگر نهادها به نشر می‌رسد.

آقای بلخی بیان داشت؛ دو سال قبل وزارت مهاجرین یکی از فاسد ترین وزارت بین وزارت‌ها بود اما در حال حاضر این وزارت یکی از وزارت‌ها است که فساد در ان کاهش چشم گیر نموده است. او افزود؛ وزارت مهاجرین 1800 جریب زمین را در ولایت پروان که افراد و خانواده غیر مستحق توزیع گردد بود پس گرفته است و به مهاجرین توزیع می‌کند.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت؛ هر خانواده که از کشورهای اروپایی به کشور باز گردد برای آنها یک نمره زمین توزیع میشود که برای خود سرپناهی ای اعمار نمایند.

او تاکید کرد؛ مشکل  اساسی وزارت امور مهاجرین در ولایات کابل و ننگرهار جهت توزیع برای عودت کنندگان زمین کافی در اختیار ندارد.

این مقام حکومت بیان داشت؛ وزارت مهاجرین مشکل زمین در ولایت های هرات، مزار شریف، پروان، بامیان و غزنی نداشته و زمین کافی برای عودت کنندگان وجود دارد.

 

 

فساد در وزارت مهاجرین به صورت چشمگیری کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد