فساد-مردمی-خطرناک-تر-از-فساد-حکومتی-است

شماری از فعالان مدنی می گویند: بد دادن دختران، به فروش رسانیدن زنان و دختران و محروم ساختن دختران از تعلیم فسادی است از طرف مردم اجرا میشود و این فساد مردمی خطرناکتر از فساد حکومتی است.

به گزارش آژانس افغان خبر: شماری از فعالان مدنی، امروز یک شنبه (۱۴ سنبله ) در برنامه خبری با شعار(مبارزه مردمی در برابر رواج های ظالمانه) به رسانه گفتند: ازدواج های ضد اسلامی، ظلمی است که بر یک دختر یا پسر تحمیل می شود.

خان ولی عادل از اعتراص کننده های است که حدود ۴ ماه است خیمه تحصن برپا نموده و بد دادن دختر دو ساله برای خودش را یک عمل خلاف انسانیت دانسته محکوم می نماید.

آقای عادل می گوید؛ رسم و رواج های ظالمانه مردم را آغشته به فساد نموده و فساد مردمی خطرناکتر از فساد حکومتی است.

این اعتراض کننده خاطر نشان ساخت که برای از بین بردن فساد حکومتی ابتدا باید فساد مردمی را ریشهکن نمود تا عنعنات ناپسند از میان مردم برداشته شود.

وی با اشاره به این که در مدت ۴ ماه از تحصن اش می گذرد اما به خواسته های او هیچ توجهی نشده می افزاید مبارزه با چنین فسادی را از خانواده، قریه و منطقه خود آغاز نماییم تا مخالفت ما به نتیجه برسد.

خان ولی عادل تصریح می کند که خاموشی حکومت در برابر خواسته های مشروع معترضان ثابت نمود که مردم باید در برابر این رواج های ظالمانه قیام برای نابودی آن کنند.

او خواستار رسیدگی  جدی به این قضیه از سوی علما و برزگان قومی شد و اضافه کرد که از علما و بزرگان قوم می خواهیم تا در برنامه های عقد این نوع ازدواج ها شرکت نکنند و نکاح  دختران بد داده را نبندند.

عادل هشدار می دهد در صورتی که تا یک هفته دیگر به خواسته های اسلامی، انسانی، قانونی و مدنی وی پاسخ مثبت داده نشود برای نجات خواهرانش و سایر دختران، طبق وعده های قبلی خودش را قربانی می کند.

فساد مردمی خطرناک تر از فساد حکومتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد