قانون-دسترسی-به-اطلاعات-از-سوی-رئیس-جمهور-توشیح-شد

ریاست جمهوری قانون دسترسی به اطلاعات را توشیح کرد و هدف این کار را بهبود وضعیت کاری رسانه ها، تقویت آزادی بیان و پیگیری تخلفات رسانه‌ی عنوان کرده است.

به گزارش افغان خبر:"ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی گفته است  دولت برمبنای قانون اساسی در حمایت و تقویت ارزش‌های اسلامی و دموکراتیک، قانون دسترسی به اطلاعات را توشیح کرد و به‌خاطر تسریع جریان اطلاع رسانی، صحبت‌های متواتر را با نماینده‌های رسانه‌ها آغاز نموده و این گفتمان ها جریان دارد".

در اعلامیه بیان شده که رئیس جمهور به خاطر بهبود جریان اطلاع رسانی، رسیدگی به مشکلات خبرنگاران، و تقویت آزادی بیان، حکم صادر کرد. در این حکم، علاوه بر سایر مسایل، پیگیری تخلفات رسانه‌یی تنها از طریق نهادهای موظف، ترویج بیشتر روحیۀ همکاری با رسانه‌ها و رسیدگی به دوسیه‌های قتل همکاران رسانه‌یی بدون درنظرداشت دلیل وقوع جرم از زمان ایجاد ادارۀ موقت ذکر شده است.  

همچنان طرزالعمل مصوونیت خبرنگاران را شورای امنیت تصویب کرد و حکومت زمان تجدید جواز رسانه‌ها را برای شش ماه تمدید نمود.

در اعلامیه ارگ آمده است که حکومت با در نظرداشت استقلال کاری و فکری رسانه‌ها – از تمام رسانه‌ها و دست‌اندرکاران رسانه‌یی افغانستان در امر اطلاع رسانی دقیق، به‌وقت، بی‌طرف و مسئول حمایت میکند.

استراتیژی ملی روابط استراتیژیک و عامه تصویب شد و آغاز کار مشاوریت ریاست جمهوری در امور روابط عامه و استراتیژیک زمینۀ کاری مناسب را به سخنگویان دولتی به خاطر دریافت اطلاعات دقیق و انتقال به‌موقع آن برای شهروندان (از طریق رسانه‌ها) فراهم ساخته است.

در این اعلامیه برخورد های خشونت آمیز نیروهای امنیتی با رسانه ها را عمل فردی دانسته و گفته است که در این مورد حکومت نقش ندارد و اینگونه مورد را در مخالفت با سیاست آزادی پسند دولت دانسته است.

قانون دسترسی به اطلاعات از سوی رئیس جمهور توشیح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد