مبارزه-با-فساد-سبب-اعتصاب-کارمندان-تصدی-مواد-نفتی-شده-است

رئیس تصدی گاز مایع و مواد نفتی می‌گوید؛ مبارزه با فساد در این اداره  سبب اعتراض کارمندان فاسد شده است و حدود ده روز میشود که فساد پیشه گان دروازه اداره تصدی گاز مایع و مواد نفتی را مسدود کرده اند.

 ولید تمیم رییس عمومی تصدی گاز مایع و مواد نفتی در واکنش به اعتراض کارمندان تصدی گاز مایع و مواد نفتی روزگذشته (یکشنبه 24 ثور) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ اقدامات اصلاحی مسئولان اداره تصدی مواد نفتی در زمینه مبارزه با فساد، دلیل اعتراض کارمندان فاسد در این اداره شده است.

400 کارمند اداره تصدی مواد گاز مایع و مواد نفتی از ده روز بدین سو دروازه اداره تصدی را بسته اند و رئیس این اداره را به بد رفتاری علیه خودشان متهم می‌کنند.

اما رییس عمومی این تصدی اتهام های کارمندان این اداره علیه خودش را رد کرده و تاکید دارد که او اقدامات جدی را در راستای مبارزه با فساد روی دست گرفته بود که همین مسله سبب اعتراض کارمندان فاسد این اداره شده است.

آقای تمیم گفت: در سال جاری مدیریت اداره تصدی گاز مایع و مواد نفتی تصمیم گرفتند که تغییرات جدی در این اداره وارد سازند اما این تغییرات سبب کارمندان فاسد این اداره مواجه شده است.

تمیم از موجودیت فساد در اداره تصدی پرده برداشته و بیان داشت:"در این تصدی در بست های اول فارغین صنف دوازده حداقل از پانزده سال تا سی سال را کار کرده و زمانی که ما می‌خواهیم جوانان ورزیده را داخل سیستم کاری کنیم با عکس العمل جدی و حتی عکس العمل های مافیایی روبرو می‌شویم که آنها سر و صداهای کاذب را در رسانه ها ایجاد می‌کنند تا اذهان عامه را مخشوش سازند".

رییس تصدی مواد نفتی تصریح نمود که او از زمانی که کارش را در این اداره آغار کرده، شش مرحله را برای مبارزه با فساد در این اداره روی دست گرفته که این مراحل شامل سیستم میترخوانی کردن تانک‌های تیل، مرتب کردن معاشات کارمندان، مرکزی کردن حساب‌های بانکی بندرهای کشور، بانکی کردن پرداخت معاشات، جلوگیری کردن از فرار و شخصی کردن عواید است .

به گفته وی این اصلاحات زمینه ساز اعتراض شماری  از کارمندان فاسد در این اداره شده است.

تمیم، ادعاها درباره استخدام و تقرری افراد نزدیک به خودش در این اداره را به شدت رد کرد.

رییس تصدی مواد نفتی تاکید کرد که از میان ۱۷۶۷ کارمند این اداره، تنها ۱۰ درصد آن دارای مدرک لیسانس و ۳ درصد دیگر آن مدرک ماستری اند. اما تعداد زیاد از کارمندان این اداره که در حدود ۱۰۰۰ کارمند میشود به گفته‌ی آقای تمیم کم سواد و یا هم بی‌سواد هستند.

مبارزه با فساد سبب اعتصاب کارمندان تصدی مواد نفتی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد