مجاهدین-پیروز-جهاد-اما-در-مدیریت-ناتوان-هستند

معین فرهنگی شهرداری کابل می‌گوید که مجاهدین در بیست سال مبارزه موفق بودند و اکنون باید مهارت‌های مدیریتی و نظم‌شهری را نیز درست بیاموزند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی حبیب الرحمان منصور، معین فرهنگی شهرداری کابل ناوقت روز گذشته( چهارشنبه، ۱۱ حوت) در مراسم پایان یک ورکشاپ چهار روزه برای ارتقای ظرفیت کارمندان، گفت: مجاهدین در بیست سال مبارزه موفق بودند و اکنون باید مهارت‌های مدیریتی و نظم‌شهری را نیز درست بیاموزند. 

وی شهر را خانه‌ای شهروندان عنوان کرده و افزود که تمام مسوولین شهرداری باید برای ارایه خدمات به مردم، هماهنگ کار کنند. 

به گفته او، شهرداری نهاد آبادی و نظم شهری است، مجاهدین باید برای ارایه خدمات آماده شوند، زیرا خدمت به مردم یکی از کارهای نیک است که خدواند بر آن تاکید کرده است. 

نعمت‌الله بارکزی، مسوول نشرات و آگاهی عامه شهرداری کابل گفت که در این ورکشاپ چهار روزه مهارت‌های مدیریتی، مسایل حقوقی، پلان‌سازی، لوایح و قوانین شهردای برای اقدامات و اجرات بهتر به رییسان و معاونان مرکزی و ۲۲ ناحیه شهر کابل آموزش داده شده است. 

بارکزی در مورد کیفیت این ورکشاپ گفت که برای ارتقای ظرفیت مسوولان شهرداری، ورکشاپ‌ها و تلاش‌های بیشتر نیاز است و یک ورکشاپ برای افرایش ارایه خدمات بهتر و بیشتر به شهریان کابل بسنده نیست. 

او در مورد پروژه‌های شهرداری کابل گفت: سه نوع پروژه اساسی وجود دارد؛ پروژه‌های که از عواید شهرداری تامین می‌شود، پروژه‌های که از بودجه ملی توسط وزارت مالیه و پروژه‌های که از سوی بانک جهانی و نهاد‌های بین‌المللی تامین می‌شود. 

آقای بارکزی افزود؛ پروژه‌های که توسط عواید داخلی شهردای کابل تامین می‌شود، به شکل عادی جریان دارد و پروژه‌های که بودجه آن توسط نهادهای بین‌المللی و بانک جهانی تامین می‌شد، کار شماری از این پروژه‌ها متوقف است. 

او تصریح کرد که شهرداری کابل بیش از ۱۵ نشست با نهادی‌های مرتبط با بانک جهانی داشته و آنها وعده‌ داده تا پروژه‌های که کار آن از ۳۰ تا ۵۰ درصد پیش رفته و در حال حاضر متوقف است، دوباره از سر گرفته شود. 

مسوول نشرات و آگاهی عامه شهرداری کابل گفت که این شهرداری بیش از ۵۰ منبع عایداتی دارد و در گذشته ۵ میلیارد و ۵۷ میلیون افغانی عواید داشته است.
او گفت؛ این آمار نشان می‌دهد که شهرداری کابل در زمان مشابه در سال گذشته ۴۰۰ میلیون افغانی افزایش جمع‌آوری عواید داشته است.

مولوی محمد عارف کمالی، رییس ناحیه شانزدهم شهر کابل این ورکشاپ چهار روزه را برای رییسان و معاونان نواحی شهر کابل مفید دانسته و گفت که بسیاری از مسایل حقوقی و پلان سازی را در این روکشاپ برای ارایه خدمات به شهروندان آموخته است. 

کمالی گفت که بیشتر رییسان نواحی شهر کابل که مانند او تازه از سوی امارت اسلامی طالبان گماشته شده‌اند با مسایل که در این ورکشاپ آموزش داده شد، آگاهی نداشتند.

مولوی سید عبدالباری عقاص، رییس ناحیه هفدهم نیز ورکشاپ چهار روزه را برای افزایش مهارت‌های مدیریتی رییسان که به تازگی تعیین شده، موثر دانسته و گفت: ما خواستار ورکشاپ‌های آموزشی بیشتر هستیم تا توانایی مدیریتی را که تا کنون از آن آگاه نبودیم، بیشتر بدانیم. این کار برای ما و شهروندان بسیار مفید است.

در این ورکشاب نزدیک به ۷۰ رییس و معاونان مرکزی و ۲۲ نواحی شهرداری کابل شرکت کرده بودند که بیشتر آنان با تسلط امارت اسلامی طالبان تازه گماشته شده‌اند.

آژانس افغان نیوز؛ رحمت الله سخاورز 

مجاهدین پیروز جهاد اما در مدیریت ناتوان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد