محل-اسکان-کودکان-بی-سرپرست-معیاری-می-شود

سخنگوی وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین وعده می سپارد که اطفال بی سرپرستی که در پرورشگاه ها هستند وضعیت زندگی آنان کاملا تغییر کرده محل اسکان شان با همکاری کشور ترکیه معیاری باسازی می گردد

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: فیضان احمد کاکر رئیس پرورشگاه وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین امروز چهارشنبه (16 حمل) طی نشستی به رسانه ها اعلام کرد که تعمیر پرورشگاه علاءالدین کابل به سطح اروپا با مدرن ترین امکانات اعمار خواهد شد تا کودکانی که در آنجا زندگی می کنند هیچ نوع کمی را احساس ننمایند.

کاکر تصریح نمود: 72 پرورشگاه برای کودکان بی سرپرست در سراسر کشور که حدود 32 پرورشگاه دولتی و 40 پرورشگاه خصوصی می باشد که برای بالغ بر 13 هزار و 500 تن خدمات عرضه می کنند وجود دارد.

رئیس پرورشگاه های کل کشور افزود: محل زندگی این کودکان یتیم کاملا محفوظ و عاری از هرگونه خطر می باشد که علاوه بر پرستاری از آنان به خدمات آموزشی و پرورشی، تعلیم و صنوف زبان انگلیسی، کارهای حرفه ای و هنری و نیز سرگرمی و سیاحت به کشورهای دیگر می باشد.

وی همچنان یادآور شد که پرورشگاها در سه زون کابل، بلخ و قندهار آماده و یا هم زیر کار است که ساختمان پرورشگاه کابل و بلخ آماده بهره برداری و به زودی افتتاح خواهد شده اما پرورشگاه ولایت قندهار سنگ تهداب آن گذاشته شده ولی به دلیل حوادث حمله بر مهمان خانه والی این ولایت کار آن به تعویق افتاد.

فیضان احمد کاکر خاطر نشان ساخت، تعمیر جدید پرورشگاه علاوالدین که قرار است به سیستم اروپا ساخته شود که ظرفیت 2 صد و 50 نفر را دارا می باشد

محل اسکان کودکان بی سرپرست معیاری می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد