مخالفین-مسلح-دولت-تنها-با-صلح-به-عزت-و-آرامش-خواهند-رسید

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان کشورمان گفت: خوش خدمتی به منافع کشورهای خارجی هیچگونه دست آوردی برای مخالفین دولت نخواهد داشت بلکه تنها با صلح به عزت و آرامی خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان امروز(پنج شنبه) درنخستین سالگرد شیرولی وردک نماینده مجلس گفت؛ دشمنان مردم افغانستان و اسلامی تحمل دیدن پیشرف این کشور را ندارند و خدمت گذاران واقعی این وطن را از بین می‌برند.

رئیس مجلس افزود؛ مجلس نمایندگان در مدت 15 سال گذشته افراد زیاد را از دست داده است که آنان خدمتگذار واقعی مردم بودند.

ابراهیمی تصریح کرد : شیر ولی وردک در مجلس نمایندگان کسی بود که همیشه حرف برای گفتن داشت و در عرصه قانون گذاری نیز همواره یکی از وکیلان پیشتاز بود.

رئیس شورای ملی از مخالفین منجمله گروه طالبان خواست که دیگر به کشتن هموطنان خود نقطه پایان بگذارند و به پروسه صلح ملحق شوند. ابراهیمی با بیان این که خدمت به منافع کشورهای خارجی هیچگونه دست آوردی برای مخالفین دولت نخواهد داشت ، خاطرنشان کرد: آنان تنها با صلح به عزت و آرامی خواهند رسید.

ابراهیمی گفت؛ جنگ راه حل نیست و اگر طالبان میخواهند با جنگ پیروز شوند این خواست آنها محقق نخواهد شد چرا که جنگ با هموطنان هیچ مشروعیتی ندارد.

درهمین حال فاروق وردک وزیر پیشین معارف و برادر شیر ولی وردک در نخستین سالگرد برادر خود در کابل گفت؛ خواست شیر ولی وردک عدالت و صلح با حزب اسلامی بود که امروز بعد از قتل وی این آرمان وی تحقق پیدا کرده است.

وردک گفت؛ صلح در کشور بدون قربانی امکان ندارد و خانواده وردک نیز در این راه افراد زیاد قربانی داده است که شیر ولی وردک یکی از قربانیان است. او افزود شیر ولی وردک نماد ملی در مجلس نمایندگان بود که در عملکرد خود این را نشان داده بود که برای همه اقوام خدمت میکند.

شیر ولی وردک، نماینده مجلس به تاریخ 16 جوزا بر اثر مواد انفجاری کارگذاری شده در مقابل خانه اش در غرب کابل کشته شد.

مخالفین مسلح دولت تنها با صلح به عزت و آرامش خواهند رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد