مراکز-آرایشی-بررسی-میشود-این-مراکز-بهداشتی-نیستند

وزارت صحت عامه مدعی است که مراکز آٰرایشی و پیرایشی تحت کنترول و ارزیابی این وزارت بوده و درصورت عدم رعایت بهداشت واستفاده ازمواد بی کیفیت وتاریخ گذشته مورد این آٰرایشگران پیگر قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش آژانس افغان خبر: وحیدالله مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه درمصاحبه با آژانس افغان خبر می گوید: تمامی مراکز آرایشی و پیرایشی در کابل مورد بررسی قرار گرفته و این آرایشگاه ها از بهداشت کافی برخورداراند.

آقای مجروح با بیان این که آرایشگران قبل ازایجاد مراکز آٰرایشی مورد بررسی قرار می گیرند تا به امراض ( ساری، ایدز، هپاتیت و تبرکلوز) مبتلا نباشند که از این طریق به دیگران سرایت نکند.

وی از کیفیت و تاریخ مواد آرایشی ابراز اطمینان کرده تصریح می کند موادی که در مراکز آرایشی مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد از کیفیت خوبی برخوردار می باشد اما او در کنار این ابراز نگرانی کرده تصریح میکند که به استثنای شماری از آرایشگاه ها که از مواد آرایشی قاچاقی استفاده میکنند.

سخنگوی وزارت صحت عامه در زمینه واردات  مواد آٰرایشی بی کیفیت در کشور و استفاده شهروندان از این مواد چنین اظهار می دارد؛ بعضی از موادها بی کیفیت و تاریخ گذاشته به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می شوند که وزارت به آسانی نمی  تواند جلو این قاچاقیان را بگیرد.

عزیزالله  وردک، داکتر بخش جلدی در یکی از شفاخانه های شهر استفاده مداوم، بی کیفیت، تاریخ گذشته را برای جلد بسیار مضر می داند و توصیه می کند تا ازمواد آرایشی به خصوص مواد بی کیفیت و تاریخ گذشته استفاده نشود.

داکتر وردک همچنان اضافه می نماید، اشخاصی که از مواد آرایشی به صورت مداوم استفاده می کند جلد تخریش شده با امراضی چون( سرخ شدن صورت همراه با خارش، لکه ، کدر شدن پوست و حساسیت پوست صورت) گرفتار می شود.

این داکتر جلدی علاوه می کند که عدم رعایت بهداشت در آرایشگاهها باعث امراض ساری، هپاتیت و سایر بیماری های واگیردار می شود.

آقای وردک با اشاره به این که استفاده از مواد آٰرایشی باعث امراض جلدی خطرناک می شوند تاکید می کند، خانم ها  تا حد امکان از مواد آٰرایشی خصوصا مواد آٰرایشی بی کیفیت و تاریخ گذشته استفاده نکنند.

این داکتر جلدی خاطر نشان ساخت؛ خانم ها در هنگام خرید مواد آرایش توجه جدی نمایند تا تاریخ انقضای این مواد درست مواد از کمپنی معتبرجهانی باشد.

بانو مژگان، یکی از آرایشگران در شهر با ابراز اینکه بهداشت را در آرایشگاهش به درستی مراعات می نمایند می گوید؛ تمامی وسایل مانند پل، شانه مو، قیچی، موچینک و سایر لوازم از این قبیل بعد از استفاده برای یک مشتری به مشتری دوم استفاده نمی شود.

مژگان ادامه می دهد که مواد آٰرایشی که در آرایشگاه وی استفاده می شود کاملا با کیفیت و زیر نظر وزارت صحت عامه می باشد.

این آٰرایشگر از وجود اتحادیه برای آرایشگاهها ابراز بی خبری کرده می افزاید که از موجودیت این اتحادیه ها که بی اطلاع است وآرایشگاه اش تحت نظارت هیچ نهادی فعالیت نمی کند.

این درحالی است که سخنگوی وزارت صحت عامه کشور از وجود این اتحادیه ها در شهر کابل چنین می گوید که آرایشگاهها زیر نظر اتحادیه های مربوطه کارمی کنند.

در همین حال یکی دیگر از آٰرایشگران سطح شهر ارزیابی و کنترول وزارت صحت عامه را رد کرده می گویند؛ مواد آٰرایشی که ما برای مشتریان استفاده می کنیم جهت زیرسوال نرفتن و جذب مشتری با کیفیت بالا است.

وی  گفته های وزارت صحت عامه را  رد کرد و گفت وزارت صحت عامه هیچ کنترول روی مواد و رعایت بهداشت آرایشگاهها نداشته و آٰرایشگران نیز مورد بررسی ازلحاظ صحی قرار نمی گیرند.

این درحالی است که وزارت صحت از کنترول و ارزیابی و همچنان بررسی آرایشگران را قبل از ایجاد مراکز آرایشی تایید کرده است.

حبیبه حبیبی

 

مراکز آرایشی بررسی میشود/ این مراکز بهداشتی نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد