معاون-اول-مجلس-سنا--درصد-آمار-مهاجرت-درافغانستان-افزایش-یافته-است

معاون اول مجلس سنا از افزایش ۴ درصدی پناهندگان در دو سال اخیر کشور خبر می دهد و می گوید که در گذشته در هر دقیقه ۶ نفر کشور را به قصد اروپا و کشورهای همسایه ترک می کردند اما اکنون این رقم به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا امروز سه شنبه (30 جوزا) که به نمایندگی از مجلس سنا در مراسم روز جهانی پناهنده صحبت می کرد، گفت: در سال 2015 پس از سوریه افغانستان بیشترین پناهنده را به  کشورهای اروپایی از جمله آلمان دارد که تمامی این مهاجران به دلیل ناامنی و بیکاری مجبوربه ترک کشور شده اند.

ایزدیار تصریح نمود: در سال های 2015 و 16 حدود 3میلیون شهروند افغان در بیش از 70 کشور جهان درخواست پناهندگی داده که بیش از 20 کشور این درخواست آنان را رد نموده اند.

معاون اول مجلس سنا اظهار داشت: در صورتی که به این خواسته های مردم پاسخ ارایه نشود و مجرمان و دست اندرکاران دهشت افگن که باعث پراکنده شدن مردم شده مجازات نشوند و اعتماد از بین رفته دوباره به دست نیاید تروریزم در کشور افزایش یافته و بر تعداد مهاجرین افزوده خواهد شد.

او عامل تمامی این دهشت افگنان را دخالت پاکستان دانسته تاکید کرد که دولت باید سیاست غیر شفاف و ضعف مدیریتی خود را عوض نموده مردم را بیش از این متضرر نسازد.

محمد علم ایزدیار افزود که مهاجران در هنگام رد شدن از مرزهای کشورها توسط مافیا خرید و فروش و یاهم مورد آزار و اذیت قرار می گیرند از سوی هم باعث تهاجم فرهنگی نسل های آینده کشور خواهد شد که ثمره ماندن خانواده ها در کشورهای بیکانه و غیر اسلامی می باشد.

در همین حال آقای میلی وند سفیر اتحادیه اروپا در کابل از کمک های این کشور برای مهاجران بازگشت داده شده خبر می دهد و خاطرنشان می سازد که مبلغ 701 میلیون دالر اتحادیه اروپا برای حکومت افغانستان نظر به اولویت های مهاجران شان اختصاص داده است که به زودی در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

 

معاون اول مجلس سنا: 4 درصد آمار مهاجرت درافغانستان افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد