مقام‌های-امنیتی-پاسخ-با-مشت-به-طالبان-فرض-است

وزیر امور داخله، رییس و مشاور امنیت ملی کشور خطاب به نیروهای دفاعی گفتند؛ بر ما فرض است که آمادگی بگیریم تا بتوانیم به هر یکی از اهداف شوم طالبان، با مشت محکم پاسخ دهیم.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی که روز یک‌شنبه (۵ دلو)، با وزیر داخله و رییس عمومی امنیت ملی از قول اردوی قوای هوایی کشور دیدن می‌کرد، گفت که مسئولان امنیتی و دفاعی باید به هر هدف شوم گروه طالبان، پاسخ قاطعانه بدهند.

او افزود: «طالبان به خشونت و تخریب تاسیسات عام‌المنفعه ادامه داده و برای اخاذی و مردم آزاری، دست به چور و چپاول در مسیر شاه‌راه‌ها می‌زنند. 

به گفته وی؛ طالبان حملات خود را دوام داده‌اند، بر شهرها و ولسوالی‌های ما حمله و ثابت کردند که به صلح نیت ندارند. آنان یک گروه تروریستی هستند. نمایندگان طالبان در مذاکرات صلح معلوم کرده‌اند که استقلالیت ندارند.»

آقای محب تاکید کرد: «بر ما فرض است که آمادگی بگیریم تا بتوانیم به هر یکی از اهداف شوم، با مشت محکم پاسخ دهیم. اگر طالبان فکر می‌کنند که تنها آن‌ها در این کشور حق دارند، اشتباه بزرگی می‌کنند.»

از سویی هم، مسعود اندرابی، وزیر داخله گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای تامین صلح متعهد اند؛ اما اگر طالبان راه جنگ را انتخاب کنند، آن‌ها نیز از خاک شان دفاع خواهند کرد.

احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی نیز گفت که گروه طالبان مخالف صلح است و بیشتر تلاش دارد تا در گفت‌وگوهای صلح وقت‌کشی کند.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز روز گذشته در دیدار با اعضای شورای علمای اهل تشیع با اشاره به اینکه جمهوریت چتر و بستری برای تمام افغان‌ها است، گفت که ما جنگ را نباخته ایم و به عذر و تسلیم حاضر نیستیم.
این درحالی است که چندی پیش، دور دوم گفت‌وگوهای صلح در قطر آغاز شد. تا اکنون جزییاتی از این گفت‌وگوها منتشر نشده است.

مقام‌های امنیتی: پاسخ با مشت به طالبان فرض است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد