نگرانی-از-فساد-گسترده-در-ریاست-ناحیه-سیزدهم-شهر-کابل

باشندگان غرب کابل طی یک گردهمایی، رییس ناحیه سیزدهم شهر را به قوم‌گرایی متهم نموده و می‌گویند که این ریاست توسط حلقات خاص مدیریت شده و وکلای گذر را بدون اقناع مردم انتخاب می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: مهدی بشری، رئیس نهاد الحاق ملی، امروز چهارشنبه( 26، قوس ) در این گردهمایی گفت که اقدام تبعیض آمیز این ریاست مغایر با عدالت، انصاف و خواسته های بر حق شهروندان است.

وی افزود: « درصورتی که مسوولان حکومتی به خواست‌های شهروندان توجه نکند، دامنه اعتراض گسترده تر و حرکت های مدنی و عدالت‌خواهی ادامه خواهد یافت.»

آقای بشری گفت: ما هیچ خواست جز رعایت حقوق شهروندان که همانا " حق انتخابات " می‌باشد، نداریم. بنابراین، ما باید از حق انتخاب کردن و انتخاب شدن محروم نشویم.

بشری تصریح نمود که ما وکیل تحمیلی نمی‌خواهیم، باید جلوی مداخلات و فشار های غیر قانونی برخی از اشخاص و حلقات گرفته شود. او از شهرداری خواست که ساحه‌ی گذر 29 ناحیه سیزدهم شهر کابل را بررسی و اقدامات لازم را اتخاذ کند.

در همین حال، محمد رحیم یک تن از معترضین می‌گوید: حلقات خاص به شمول وکلای گذر بدون درنظر داشت خواست‌ها و دیگاه‌های مردم،  انتخابات گزینشی را بر مردم تحمیل کرده کرده اند.

وی افزود: مداخلات حلقات خاص در امور ریاست ناحیه سیزدهم شهرداری کابل باعث شده که  نام محمد حسن احمدی از لیست کاندیدا حذف شود. او هشدار داد؛ درصورتی که به خواست های مردم توجه صورت نگیرد، این تظاهرات ادامه خواهد یافت.

مظاهره کنندگان در اخیر تاکید کردند که حکومت باید جلوی بی‌عدالتی‌ها و رفتار‌های تبعیض‌آمیز را بگیرد؛ زیرا این امر باعث تفرقه افگنی‌ها در جامعه خواهد شد.

نگرانی از فساد گسترده در ریاست ناحیه سیزدهم شهر کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد