زورمند‌ترین-فرد،-پولیس-و-مهمترین-سند،-قانون-اساسی

معاون اول ریاست جمهوری ضمن تقدیر از منسووبین پولیس در راستای تامین امنیت می‌گوید: به امید روزی که زورمند ترین فرد، عادی ترین پولیس و مهمترین سند پس از قران، قانون اساسی باشد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه(20، قوس) به سلسله نشست‌های"شش‌نیم صبح" در صفحه فسبوک اش نوشته است که این تیم بازهم هفت تن از منسوبین شجاع پولیس را بخاطر دستگیری یک باند اختطاف گر و آدم ربا تقدیر نموده است. به هریک سپاس نامه داده و تحفه جلسه شش و نیم را نیز برایشان سپردیم .

وی می‌گوید: یکی از کارمندان امنیت ملی نیز در روز های گذشته وقتی با اختطاف گران مواجه شده بود، بجای تسلیمی مقاومت کرده و همین باعث شد که یک باند کلان به پنجه قانون سپرده شود. از کارمند امنیت ملی بخاطر شجاعت و فداکاری اش نیز سپاس نمودیم. 

صالح در ارتباط به حوزه سوم پولیس و باز کردن سرک می‌افزاید که من به شجاعت پولیس کابل فخر می نمایم. محترم جمعه خان همدرد شخصیت سیاسی و بزرگ قومی است. من یقین دارم ایشان راه حلی برای بازکردن کوچه پیدا خواهند کرد. 
ٱقای صالح تصریح نموده که ما طرفدار ضعیف سازی تدابیر امنیتی ایشان نیستیم و موضوع پیش آمده را با جناب همدرد صاحب از راه نرم و مفاهمه حل خواهیم ساخت. زیرا توسل به قوت نرم و قانون یکی از اساسی ترین محور های میثاق امنیتی و جلسات شش و نیم صبح است. 
به گفته وی؛ هر مشکل میخ و هر راه حل چکش نیست. صبر داشته باشید و ما از هیچ معضله سرسری نمی گذریم . زیرا نه کلان سازی معضلات دردی را دوا می‌کند نه کوچک سازی آنها. 
او همچنان گفت : ضرب الاجل ما با پکتیا مارکیت به پایان نرسیده است. در آنجا سه نفر از ۵۶۰ کراچی دار جزیه می‌گیرند اما اکنون فرار کرده اند. تلاش ما این است که بدون صدمه رساندن به روزگار دست فروشان ساحه را از باج گیر آزاد ساخته و در عین حال نظم شهری را تحکیم بخشیم.
صالح در پیوند به کشته شدن سمونوال متقاعد عبدالولی خان از ولسوالی گیان غزنی در حوزه پنجم می‌گوید که قاتلان دو نفر بودند، یکی شلیک کننده و دیگر فلم بردار بخاطر تبلیغات بعدی. فلمبردار گرفتار گردید و از تیلفونش انواع مختلف اسناد مشابه بدست آمده است. 
معاون اول گفت: طالبان با این ترور ها میخواهند که دسترسی اطلاعاتی و مردم را کاملا سیاه و تاریک بسازند. اما ٱنها تا امروز ناکام بوده اند و ازین به بعد هم ناکام خواهند بود. 
وی گفت: در ارتباط به اینکه بعضی مامورین گمرکات بخاطر ثبت موتر های یک کلید، سه صد دالر از مردم تقاضا کرده اند؛ کار اطلاعاتی ما آغاز گردید. اگر چنین آدم را گیر آوردیم، حیثیت اش را همان روز در ملعه عام به دارخواهیم زد. البته در قانون ما جسم کسی را دار زده نمیتوانیم.
صالح می‌گوید: وقتی زورمندان بخاطر رهایی موتر های غیر قانونی شان به عادی ترین سرباز نظام محتاج میشوند٫ میدانم که برنامه های ما موثریت اش رو به افزایش است. 
معاون اول ریاست جمهوری گفت:"به امید روزی که زورمند ترین فرد، عادی ترین پولیس  و مهمترین سند پس از قران، قانون اساسی باشد. انشالله به آن افق سبز و خرم میرسیم."

زورمند‌ترین فرد، پولیس و مهمترین سند، قانون اساسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد