نگرانی-نمایندگان-از-دو-بحران-بیکاری-و-اعتیاد-در-کشور

شماری از نمایندگان نگرانی هایشان را از دو مشکل بزرگ و فراگیر جامعه ابراز داشته می گویند که پدیده اعتیاد و بیکاری نسل جوان و سرمایه های کشور را بیش از همه متضرر ساخته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سید نادرشاه بحر نماینده مردم غور در مجلس امروز دوشنبه(13 سرطان) در ساعت امتیازی شورا با ابراز این که بیکاری یکی از معضلات دامنگیر و نگران کننده مردم کشور است که سالها است مردم را مجبور به کارهای خلاف، فرار از وطن و پیوستن با مخالفان مسلح وا داشته است.

آقای بحر تصریح می کند با وجود این که زمینه های کاری زیادی در وزارت خانه ها مساعد است اما هیچ اقدامی برای به اعلام گذاشتن این پست ها نشده تا جوانانی که در این بخش تخصص دارند شامل کار شوند.

وی همچنان تاکید نمود نگران کننده تر از همه این است که اکثر مردم بدون واسته نمی توانند به ادارات دولتی شامل کار شوند که در این میان عده ای که شایشتگی و لیاقت بخشی را دارند به دلیل نداشتن واسته از این فرصت محروم می شوند و به جای آنان افراد نالایق روی کار می شوند.

سید نادرشاه بحر اظهار داشت حال که این جریان غیر قابل حل است باز هم می توان از این به صورت عادلانه استفاده کرد و این روند را به ولایات نیز انتقال دهیم تا در ولایات نیز جوانان را بر این روال وارد شغل کنند.

در همین حال شمار دیگراز وکلا به مشکل افزایش روز به روز شمار معتادین اشاره کرد و گفت:" هر روز بر تعداد معتادین کشور اضافه می شود و مسولان مربوطه توجه جدی در این مورد هنوز نکرده است."

این نمایندگان اظهار می دارند که نخبگان کشور نیز به این مسایل توجه ندارند و هیچ فرمانی از سوی آنان برای حل این مشکلات صادر نمی شود تا مسولان ذی ربط متوجه وظایف و مسولیت هایشان شوند.

نگرانی نمایندگان از دو بحران بیکاری و اعتیاد در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد