هر-کس-علیه-پروسه-صلح-در-افغانستان-باشد-قاتل-مردم-افغانستان-است

شماری از نمایندگان و سیاسیون کشور می‌گویند؛ ایجاد صلح در کشورخواست همه مردم افغانستان است و شهروندان کشور در این راه فرزندان خود را قربانی کرده اند تا صلح تحقق یابد

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، محمد دین وقاد عضو ارشد رهبری حزب اسلامی امروز (پنج شنبه 4 جواز) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ صلح خواست اساسی همه مردم افغانستان است و برای تحقق این پروسه شهروندان کشور جان‌های عزیزان خود را از دست داده اند.

آقای وقاد گفت؛ کشورهای خارجی در افغانستان نمیخواهد صلح تحقق پیدا کند و مداخلات انها هر روز بیشتر از دیروز میشود و همین سیاست دوگانگی سبب شده است که پروسه صلح تحقق پیدا کند. او افزود؛ اما مردم افغانستان در پروسه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار نشان داده که خود افغان‌ها میتوانند صلح کند و هیچ چیز برای افغان ها غیر ممکن نیست.

این عضو حزب اسلامی تاکید کرد؛ صلح با حزب اسلامی یک دست آورد بزرگ برای مردم و به خصوص برای سیاسیون کشور است چرا که با آمدن حکمتیار به کابل دیگر گروه ها مخالف دولت نیز تشویق میشوند که به پروسه صلح ملحق شوند.

از سوی دیگر ستار خواصی یک تن از اعضا مجلس نمایندگان گفت؛ دشمنان مردم افغانستان در مدت 15 سال گذشته همواره افراد شایسته و خدمتگذار مردم را از بین برده اند و اگر مردم در برابر چنین اقدامات دشمن ایستادگی نکنند و اتحاد را بین خود شان یک اصل قرار ندهند این روند ادامه دارد.

خواصی از حکومت و مردم خواست که جلوی قتل افراد کلیدی را بگیرند و نیروهای امنیتی نیز به دشمنان مردم افغانستان  مقابله جدی کنند.

این نمایندگان مردم در مجلس بیان داشت؛ امریکا و متحدان شان در مدت 16 سال گذشته هیچ کار برای آوردن صلح نکرده اند و وضعیت کشور هر روز بدتر از روز قبل میشود. او افزود؛ بهترین پروسه صلح بین الافغانی است که خود افغان ها وارد مذاکران صلح شوند بدون مداخله دیگران.

خواصی در اخیر گفت؛ هر کس علیه پروسه صلح در افغانستان باشد ان فرد قاتل شهدا مردم افغانستان اند.

صلح با مخالفین دولت همواره یکی از مشکلات جدی سد راه دولت افغانستان بشمار می رود

هر کس علیه پروسه صلح در افغانستان باشد قاتل مردم افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد