هزار-خانه-در-دامنه-کوه-های-کابل-رنگ-آمیزی-میشوند

ریاست شهرداری کابل ازرنگ آمیزی بیست وهشت هزارخانه در دامنه کوه های شهر کابل درسال جاری خبرمیدهد.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان ریاست شهرداری کابل در گفتگو با افغان نیوز می گویند که قرار است 20هزار خانه به گونه ای مستقل ازسوی این ریاست و8هزارخانه ای دیگر به همکاری اداره انکشاف زون پایتخت در کابل رنگ آمیزی شوند.

احمد بهزاد رئیس شهرداری کابل می گوید رنگ کردن خانه نمای شهر را به گونه ای بهتر خواهد ساخت وی هم چنان می گوید که این طرح بالای روحیه مردم  تاثیر مثبت دارد.

درهمین حال شماری ازشهروندان  کشور این کار ریاست شهرداری را یک اقدام نیک وبی سابقه دانسته و می گویند تنها رنگ کردن خانه های بالای کوه نمی تواند باعث زیبایی شهر گردد.

انوش باشنده ناحیه اول شهرکابل در این مورد می گوید" با اینکه رنگ کردن خانه های دامنه کوه ها می تواند در زیبا ساختن شهر کابل بسیارموثر باشد اما ذباله های که درکنارسرک انباشته شده است دوباره از زیبایی شهر میکاهد".

وی علاوه کرد که انباشته شدن زباله ها در کنار جاده های عمومی نشان دهنده ضعف مدیریتی ریاست شهرداری می باشد.

اما به گفته مسوولان شهرداری کابل؛ رنگ آمیزی این خانه ها از ناحیه دوم شهرکابل آغازشده و در پروژه های بعدی که حدود دوصد هزارخانه که در نقاط مختلف شهر کابل قرار دارد ،ادامه خواهد داشت.

ریاست شهرداری کابل رنگ این خانه ها را  به سبز، زرد، آبی ،جگری وگلابی  رنگ های که  معنای  از صلح صفا وصمیمت می دهد ، تغیر خواهد داد.

این خانه ها بر اساس برنامه ریاست شهرداری کابل به صورت رنگین کمان در خواهد آمد.

قابل ذکر است که به دلیل کوهستانی بودن ولایت کابل، بخشی از باشندگان این شهر، در کنار کوه ها دست به ایجاد سرپناه زده اند.

کوه آسمایی که در مرکز این شهر قرار گرفته، دامنه های آن مملو از خانه هایی است که مردم درگذشته برای خود خانه اعمار نموده اند.

 


 

28هزار خانه در دامنه کوه های کابل رنگ آمیزی میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد