وزارت-زراعت--نقش-زنان-زارع-در-روستا-ها-پررنگ-شود

وزارت زراعت با پرداخت قرضه های زراعتی برای زنان در تلاش است تا نقش زنان را در بخش زراعت روستایی پررنگ سازد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت زراعت، آّبیاری و مالداری امروز چهار شنبه (3جوزا) شورای قرضه دهی برای زنان را در کابل افتتاح کرد.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت، آبیاری و مالداری هدف از ایجاد این شورا را بلند بردن سطح آگاهی زنان در راستای قرضه های زراعتی و رشد زراعت در کشور عنوان کرد.

وی افزود، سهم گیری زنان در این برنامه مفید بوده و باعث توانمند سازی خانم ها و تقویت اقتصادی خانواده های شان میگردد.

آقای ضمیر علاوه کرد، آغاز این برنامه مشخص برای خانم ها هستند که در راس این برنامه وزارت زراعت، آبیاری و مالداری است.

وی ابراز داشت، در این چندین سال قرضه وجود داشت اما مشخصا سهولت های که باید برای خانم ها ایجاد کند و جود نداشت.

دوکتور صالحی معین وزارت کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین میگوید:« مردم افغانستان از سیستم تنظیم قرضه های کوچک بسیار دیر مستفید شدند و شورای قرضه های زراعتی فعلی نیز یک مثال خوب ازاین دست بوده و حکومت افغانستان از این ابتکار در تطبیق  فعالیت های برنامه ملی و توانمند سازی اقتصادی زنان در آینده بیشتر بهره خواهند برد».

 وی گفت، سهم گیری زنان زارع باید در برنامه انکشاف زراعتی و ارایه خدمات ترویجی در محلات و بازارها بیشتر رونق یابد.

خانم سمیه رضایی رییس شرکت فاین فود میگوید:« شرکت فاین فود یکی از کسانی است که برای رشد کار و بار خود از این قرضه بهره مند شده است.

وی میگوید که شرکت فاین فود از سال ( 2009)، بدین سو فعالیت های خویش را در عرصه تولید نان های صنعتی برای اولین بار در افغانستان آغازکرد.

وی گفت، عاملین شرکت با درک از نیاز بازار و تجربه ی اندک که از تولید نان صنعتی در دوره مهاجرت ها داشت اقدام به ایجاد فابریکه نمود.

وی علاوه نمود، ظرفیت تولیدات این  شرکت قبل از گرفتن قرضه  در حدود پنج تا ده پاکت نان و کیک بوده که بعد از آن تولیدات ما در روز به سه هزار پاکت نان و کیک میرسد و همین گونه تعداد  کارمندان ما بعد ازگرفتن قرضه افزایش یافت.

وی گفت، هدف شرکت ما، خریداری خط مکمل تولید، خریداری موتر برای انتقال تولیدات به مارکتو خریداری مواد خام میباشد که تاثیرات شان روی افزایش تعداد کارمندان، میزان تولیدات و کیفیت کارما ( مدرنیزه شدن ماشین آلات )، این شرکت قابل دید است.

 

 

 

 

 

 

وزارت زراعت : نقش زنان زارع در روستا ها پررنگ شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد