وزارت-صحت-از-روز-جهانی-اهدای-خون-تجلیل-نمود

مسوولان وزارت صحت عامه اهدای خون را تقویت کننده سیستم صحی کشور خوانده و می‌گویند که این امر نماینگر وحدت ملی است.

به گزارش افعان نیوز؛ وزارت صحت عامه کشور از روز جهانی اهدای خون امروز( سه‌شنبه، ۲۴ جوزا ) با کمک و همکاری سازمان صحی جهان در کابل تجلیل نمود.

محمدناصر صادق، رییس بانک ملی خون می‌گوید: «ما از سال گذشته تا بحال ۹۶ کمپاین را برای جمع آوری خون  در کابل راه اندازی نمودیم که نزدیک به یک صد هزار خریطه خون جمع آوری شده است.»

آقای صادق گفت که بانک ملی خون با کمبود تجهیزات مواجه است و مسوولان وزارت صحت عامه باید در این زمینه توجه‌ی جدی نمایند. او می‌افزاید که در چند سال آخیر بیماری هموفیلیا( بیماری خونی که روند انعقاد خون را کند می‌کند) درافغانستان افزایش یافته که تا اکنون ۸۳۱ مورد مبتلا به این بیماری ثبت شده است.

محمد حسن غیاثی، معین پلان و پالیسی وزارت صحت اهدای خون را نجات دهنده زندگی بسیاری از افراد نیازمند به خون عنوان  کرده و از شهروندان کشور خواست که برای ترویج فرهنگ اهدای خون تلاش نمایند.

صفی الله نبی، نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان در این برنامه گفت: «ما متعهد به کمک در بخش های مختلف با اداره‌ی بانک ملی خون افغانستان هستیم.»

او افزود که هدف از تجلیل روز جهانی اهدای خون نشان از ارزش نجات جان انسان با اهدای خون به ویژه متضرران حوادث طبیعی و ترافیکی است. آقای نبی تاکید کرد که وزارت صحت عامه برای جمع آوری خون باید تلاش نماید.

احمدسیرپاسون‌، رییس عمومی طب معالجوی کابل گفت که خدمات بانک ملی خون به گونه عادی جریان دارد اما؛ مشکلات در در نظام صحی کشور وجود دارد که باید وزارت صحت عامه کشور به آن توجه‌ی جدی نماید.

مسوولان وزارت صحت عامه در اخیر خواهان همکاری نهادهای کمک کننده ملی و بین المللی برای رسیدگی به مشکلات صحی کشور شدند.

این در حالی است که با تسلط امارت اسلامی نهادهای بین‌المللی از فروپاشی سیستم صحی کشور هشدار داده بودند.

وزارت صحت از روز جهانی اهدای خون تجلیل نمود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد