جاپان-از-احتمال-بازگشایی-سفارت-خود-در-کابل-خبر-داد

سفیر جاپان در دیدار با معاون سیاسی رییس الوزرای امارت اسلامی گفته است که کشورش تصمیم به بازگشای سفارت این کشور در کابل دارد.

به گزارش افغان نیوز؛  انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی شب گذشته(28 ثور) در صفحه تویترش نگاشته که تاکاشی اوکاتا، سفیر جاپان در دیدار با مولوی عبدالکبیر گفته است که جامعه بین‌المللی به ویژه جاپان به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهد.

به گفته سمنگانی سفیر جاپان در این دیدار بیان کرده که کشورش در کنار جامعه بین‌المللی خواستار امنیت و ثبات در افغانستان است.

اوکاتا از ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان ابراز قدردانی کرده و گفته است که جاپان برای تهیه معیشت بدیل و کمک به کشاورزان افغانستان متعهد است.

اوافزوده که خبرهایی در مورد حقوق بشر، تعلیم و کار زنان، حکومت همه‌شمول و قتل‌های خودسرانه شنیده می شود که می‌دانند قتل‌های خودسرانه پالیسی امارت اسلامی نیست اما؛ پیشنهاد دارد که امارت اسلامی بخاطر وضاحت این اتهامات هیئت را تعیین کند.

سفیر جاپان خواستار اصلاحات در شده و گفته است: «امارت اسلامی افغانستان برای امن و پیشرفت فرصت‌های خوب دارد و باید از آن استفاده صورت گیرد و جاپان بخاطر بازگشایی سفارت خود در افغانستان تصمیم دارد».

در اعلامیه که از سوی سمنگانی منتشر شده آمده است که مولوی عبدالکبیر در این دیدار از کمک جاپان به افغانستان قدردانی کرده و خواستار تداوم کمک‌های بیشتر شده است.

عبدالکبیر گفته بعضی رسانه‌ها گزارشات نادرست را در مورد افغانستان به نشر می رسانند و اذهان مردم را تخریب می کنند درحالی که نسبت به گذشته حقوق بشر به گونه درست تامین و امنیت حفظ است.
معاون سیاسی رییس الوزرای امارت حجاب را جز دین و فرهنگ مردم افغانستان خوانده و گفته هر زن افغان با حجاب خود را آرام احساس می کند.

او گفته که بخاطر تعلیم دختران بالاتر از صنف ششم کمیته علما دینی و دانشمندان از سوی مقام امارت اسلامی تعیین شده و امید است که این مشکل به زودی حل گردد.

جاپان از احتمال بازگشایی سفارت خود در کابل خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد