۱۳-هزار-نوزاد-افغان-بر-اثر-سوء-تغذیه-جان-باخته‌اند

دیده‌بان حقوق بشر از آمار چشمگیر مرگ نوزادان در افغانستان خبر داده و گفته‌است که طی دو ماه گذشته ۱۳ هزار نوزاد بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه جان باخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ بر اساس گزارش اخیر این نهاد، آمار کسانی که با گرسنگی شدید روبه‌رو هستند از ۱۴ میلیون نفر در جولای ۲۰۲۱ اکنون به ۲۳ میلیون نفر رسیده‌است.

در این گزارش آمده است که از آغاز سال جاری میلادی حدود ۱۳ هزار نوزاد بر اثر سوء تغذیه و بیماری‌های‌ مرتبط با گرسنگی در افغانستان جان باخته‌اند که این رقم روزانه به طور میانگین به بیش از ۱۷۰ نوزاد می‌رسد.

دیده‌بان حقوق بشر به تازگی به نقل از یک سازمان بین‌المللی بشردوستانه در افغانستان، گزارش داده که در حال حاضر ۹۵ درصد جمعیت کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و ۳.۵ میلیون کودک نیز به حمایت تغذیه‌ای نیازمند هستند.

در گزارش ذکر شده که بحران ناامنی غذایی و سوء تغذیه با ابعاد بسیار گسترده در این کشور در حال اتفاق‌افتادن است.

سازمان ملل برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان نزدیک به ۵ میلیارد دالر درخواست کمک کرده؛ اما این پول هنوز تامین نشده و امریکا هم هنوز درگیر مسایل حقوقی ۳.۵ میلیارد دالری است که از ذخایر ارزی افغانستان برای کمک‌ بشردوستانه به افغانستان در نظر گرفته‌بود.

پیش‌تر طالبان اعلام کردند که امریکا توافق کرده که این پول را به سازمان‌های بشردوستانه ندهد.

در همین حال، امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان از جامعه جهانی خواسته‌است که کمک‌ به مردم افغانستان سیاسی نشود.

این در حالی است که چند روز پیش، بانک جهانی گزارش داد که پس از سقوط دولت پیشین به دست طالبان، فرصت‌های کاری کاهش و بی‌کاری و فقر در افغانستان به شدت افزایش یافته‌است.

۱۳ هزار نوزاد افغان بر اثر سوء تغذیه جان باخته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد