وضعیت-اشتغال-در-سال-های-اخیر-درکشور-بهبود-یافته-است

رئیس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع کشور اظهار داشت که شرایط و اوضاع اشتغال در بخش های مختلف سرمایه گذاری ها در سال۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ رو به بهبودی بوده است اما شاخص کار و بار همه سکتورها سروی شده هنوز منفی است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:عتیق الله نصرت رئیس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع کشور امروز سه شنبه( 5 ثور) در سومین کنفرانس وضعیت کار و بار در کشور گفت: این سروی وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری ها در دو بخش و در 5 شهر بزرگ کشور به بررسی گرفته شده است که نتیجه خوب و امیدبخشی به دست آمده است.

رئیس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع تصریح می کند که سروی اولیه بررسی موانع اشتغال در کشور بوده است که سال یک بار این روند در کشور و ولایات مشخص صورت گرفته که  تا به حال 5 سروی در این عرصه انجام شده است.

آقای نصرت می افزاید: دومین سروی اتاق تجارت و صنایع از وضعیت اشتغال و نظریات سکتورها در ارتباط به چگونگی جریان اشتغالزایی و روند کار سرمایه گذاری در کشور را شامل می شود.

او همچنان خاطر نشان ساخت که از یک هزار 300 نفر در این سروری نظریات شان را ارایه نموده و از مشاهدات روزانه خود در بازار کار سخن گفته اند که حدود 54 درصد ازناامنی، نبود زیربناها، فساد اداری، قوانین سخت تجارتی، مشکل زایی از سوی همسایگان( پاکستان) و ایجاد ترس و وحشت میان تاجران از سوی مخالفان شکایت نموده اند.

عتیق الله نصرت علاوه کرد کابل با بیشترین نابسامانی ها در صدر اول شهرهای بی ثبات در بخش سرمایه گذاری و سکتورهای خصوصی در این سروی عنون شده است.

وی اضافه می نماید که 4 شهر دیگر بلخ، قندهار، ننگرهار و هرات به مراتب بهتر از کابل برای تاجران بوده است که به دلیل دسترسی به امکانات نتیجه سروی را مثبت خونده است؛ اما با این وجود مشکلاتی نیز در زمینه های دیگر از  جمله نبود زمین برای صنعت کاران در قندهار نگرانی زیادی را به دنبال دارد.

آقای نصرت افزوده که اوضاع کار در کشور در  بخش تجارت و خدمات نیز به دلیل مسدود شدن مرز پاکستان همچنان مشکلات ترانسپورتی نگران کننده بوده است.

رئیس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع ادامه می دهد که بررسی نشان می دهد که بخش ساختمانی به دلیل آغاز فصل جدید و نیز بهبودی ساخت و ساز و نیز رزاعت به دلیل فراوانی و برداشت محصولات میوه های خشک بهتر عمل نموده اند

وضعیت اشتغال در سال های اخیر درکشور بهبود یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد