پروژه-های-انکشافی-در-ولایت-پروان-به-کندی-پیش-میرود

نمایندگان و بزرگان ولایت پروان از عدم توجه دولت برای انکشاف این ولایت شاکی هستند و بیان میکنند که پروژه های توسعه یی در ولسوالی های پروان به کندی پیش میرود.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه مشکلات و خواسته‌های باشندگان ولایت پروان را با حضور وزرای ذیربط و شماری از نمایندگان پارلمان و شورای ولایتی این ولایت مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

رییس اجراییه کشور در این جلسه خطاب به وزرای ذیربط گفت که براساس امکانات و بودجهٔ سال مالی جدید برای عملی‌شدن پیشنهادات و حل مشکلات باشندگان ولایت پروان اقدام نمایید و آنچه در سال جاری ممکن نیست در برنامه‌های سال آینده شامل سازید.

در این جلسهٔ مشترک، نماینده‌ های ولایت پروان پیشنهادات‌شان را در زمینه‌های استفاده از آب‌های موجود برای تولید انرژی برق، تقویت خدمات صحی، آغاز کار سرک کابل‌-پروان، ایجاد دیوارهای استنادی در مناطق آسیب‌پذیر و گسترش دیپارتمنت‌های دانشگاه این ولایت با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.

آنان گفتند که یکی از مشکلات جدی پروژه‌های منظور شده، کندی در روند کار و عدم نظارت دقیق آن‌ می‌باشد.

قدرت‌الله دلاوری رییس شرکت برشنا خبر داد که در سال جاری پروژه تولید ۲۰ میگاوات برق برای تونل سالنگ و مناطق اطراف آن در دستور کار است و به زودی کارهای مقدماتی را آغاز می‌کند. به گفته او درباره شبکه‌سازی برق در سال‌های آینده بیشتر توجه صورت می‌گیرد.

نصیراحمد درانی وزیر انکشاف دهات درباره پروژه‌های پلان شدۀ این وزرات گزارش داده و گفت که در سال جاری ۶۷ پروژ‌ۀ‌ٔ توسعه‌یی در پروان شامل پلان بوده و برای اتطبیق آن‌ تلاش می‌ورزد.

همچنین، محمود بلیغ وزیر فواید به رییس اجراییه کشور اطمینان داد که سروی و دیزاین بخش دوم سرک کابل- پروان به مساحت ۳۷ کیلومتر نهایی شده و در زودترین وقت ممکن به داوطلبی گذاشته خواهد شد. او افزود که برای قیرریزی سرک‌های داخل شهر چاریکار نیز تلاش‌‌ها جریان دارد.

در این جلسه علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی، دکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت‌عامه، دکتور مصطفی مستور، معین مالی وزارت مالیه و نماینده‌ ارشد رییس اجراییه کشور نیز درباره حل مشکلات و عملی‌شدن پیشنهادات نماینده‌های پروان وعده سپردند که براساس امکانات موجود اقدامات عملی را انجام می‌دهند.

در اخیر رییس اجراییه کشور فیصله کرد که وزرای ذیربط در نشست دیگر با نماینده‌های ولایت پروان مشکلات و پیشنهادات مطرح شده را به صورت همه‌جانبه بررسی نموده و برای حل آن اقدام کنند. دکتور عبدالله عبدالله به رهبری این وزرات‌ها دستور داد که در زمینه تطبیق درست، سرعت در کار و نظارت دقیق از پروژه‌های امسالِ پروان بیشتر تمرکز داشته باشند.

پروژه های انکشافی در ولایت پروان به کندی پیش میرود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد